Když jejich "já" (myšlenky, vzpomínky, náturu, mentalitu a všechno) zůstalo lidské a byli jenom zestrojováni, jak by se mohli uvažováním lišit od lidí? Teda pokud zase někde neztrácim niť ohledně fungování a dopadů té "kyborgizace".
Univerzální "telepatie" uvnitř i mezi druhy (nějákým strojovým způsobem, třeba jako Gethové) a možnost hackovat druhé, by v podstatě vylučovala nutnost nosit pistoli. Z akční RPG střílečky by vzešla RPG logická hra?
Univerzální "telepatie" uvnitř i mezi druhy (nějákým strojovým způsobem, třeba jako Gethové) a možnost hackovat druhé, by v podstatě vylučovala nutnost nosit pistoli. Z akční RPG střílečky by vzešla RPG logická hra?
Jenže nikdo neříká, že to nejde counterovat. To je jako v ST: DS9: "Je skvělé, že máme supermoderní sofistikované skenery, jenže oni mají supermoderní sofistikované rušičky, takže stejně nakonec musíme vyslat patrolu pěchoty, aby hodila voko na enemy base." Nezapomínej navíc, že leckeré izolované rasy (minimálně asi potomci havarované Normandy) asi jsou stále organické. Vsadil bych se, že v budoucnu se v ME bude spíše řešit revoluce než invaze (a utlačovatelé mohou být jak organici vůči kyborgům, tak opačně).
Catalyst řekl něco v tom smyslu, že AI měly tendenci ničit své tvůrce (tropa většiny scifi, které to řeší) a proto vymyslel Reapery, aby ty organické rasy "zachovaly" dříve než to nastane (a Kvarianům to už dávno hrozilo). Jak z toho ven? Tím, že jsou si všichni "rovni". Vtip je v tom, že nemusí fungovat, protože on ani Catalystův geniální plán "vyhladíme organické rasy pomocí inteligentní strojů dříve, než si postaví vlastní inteligentní stroje, které je vyhladí" evidentně moc nefungoval (a sám to přiznal, čili to není jen demencí scénáristů).
Je to samozřejmě celý hodně spekulativní. Ale fakt je, že BioWare nemá důvod v ME nějak nepokračovat - řekli, že budou, ale bez Sheparda & je jasný, že o MMO nepůjde (protože Star Wars MMO). Další hra může být prequel, ale upřímně, kolik dobrých a hodnotných prequelů znáš? Napadá tě aspoň jeden? Mě ne.
(Star Wars se nepočítaj, ty byly součástí jednoho příběhu už od E4; v ME není před Reapery nic zajímavého, z čeho by se dal uplést děj. First Contact War je nudná jako neděje.)
A zároveň, díky eklektické/plagiátorské oblibě v jiných scifi je legitimní se ptát, co vykradou příště

Wanted: Dej si proboha tohle - http://www.youtube.com/watch?v=wKIbuNajk6U Ano, Sovereigna sice porazili až poté, co Šeprd sundal Sarena, ale od té doby taky leckdo na loď namontoval reaperské dělo, čili konvenčně to asi zase nemusí být tak pekelné jako tehdy.
(that said, ME3 není strategie ani simulátor kosmického boje, tj. neřeší to pravidla vesmírného boje. Nečetl jsem kodex, ale vsadil bych se, že tam bude pár řádků o tom, jak si konvenčně lodě za ty tři roky polepšily)


