
Ale nakonec se na The Room vůbec nedostalo!
The Secret
Tohle prý změní vás život!

"Dokument Australanky Rhondy Byrne nám shrnuje všechny teorie posledních 70 let v oblasti osobního rozvoje a pozitivního myšlení. Celý se zakládá na zkušenostech účinkujících psychologů a "učitelů úspěchu", kteří se osobně před natáčením neznali a každý z nich působil samostatně. (...) Za zmínku stojí také to,že o čem se zde hovoří nyní podporuje i část vědců. Kvantoví fyzikové tvrdí, že Velkému třesku, který stvořil Vesmír, a všemu ostatnímu co se na světě děje pravděpodobně předchází myšlenky." V prologu se dozvíme, že ve filmu se dozvíme tajemství, které znali už stačí Babyloňané a znají ho nejúspěšnější lidé světa. Tajemství, které může změnit váš život...
!!!SPOILER ALERT!!! !!!SPOILER ALERT!!! !!!SPOILER ALERT!!!
Tajemství zní: buďte optimisti, mějte se rádi a nějak to půjde.
Tak, a už se na film dívat nemusíte. Protože tahle snůška brainwashingu nudí každým coulem. Neustále se dokola opakuje totéž, podobně jako v jiných "dokumentech" (třeba Zeitgeistu) se opavují lži či polopravdy, nicméně bohužel ne v takové míře, aby to bylo automaticky zábavné - když tedy například jakýsi citovaný kvantový fyzik řekne, že "poslední poznatky v kvantové fyzice směřují k tomu, že hmota nemůže fungovat bez myšlenky", skutečný kvantový fyzik-spolubydlící obočí zvedal až kamsi k zátylku hlavy velmi hlasitě nesouhlasíc s výrokem na obrazovce. Nešokovalo by mě, kdyby mnoho jiných "důkazů" byly hovadiny.
Největší perly budou asi na YouTube (nemám sílu si to čekovat), nicméně svým poselstvím je Secret relativně neškodný. Je to, pravda, zlatý grál manažerů, ale nejde o film, který by by jako třeba Zeitgeist potají naváděl k vraždě třeba amerického prezidenta.
Teoreticky by šlo argumentovat, že v žánru skrytě sektářských pseudodokumentů je to cool počin, protože Triumf vůle je přece taky oceňován. Jelikož jsem ale po dokoukání Secret zůstal dále ležet na gauči, efekt to mělo pramalý.
2/10, protože nuda od začátku do konce. Film mě nepřesvědčil, jeho kinematografické prvky nejsou amatérské, ale v ničem nevybočují a na konci jsem tu hodinu a půl času chtěl zpět. Na druhou stranu, je třeba mít ještě vespod místo pro jiný pseudodokument Co my jen víme.
Postal
[img][./images/thumbs/zackwardgirls_1295655969.jpg]http://www.iconsoffright.com/news/zackwardgirls.jpg[/img]
"Městečko Paradise - na první pohled normální místo, kde žijí spokojení, pracující, milující lidé - zkrátka splněný americký sen. Postal Dude (Zack Ward) však na svojí kůži začíná pociťovat, že s americkým snem to jde v Paradise z kopce - prvně ho nevezmou do práce, posléze ho obviní z několikanásobného ublížení na zdraví a nakonec se do toho připlete kult D.O.O.M. jeho strýce Dejva a Taliban s Usámou bin Ládinem v čele..."
Ano, je to Uwe Boll. O Postalu se mluví jako o jeho opus magnum, protože se na něho kvůli jeho maniakálnosti dá prý i dívat. Není to pravda.
Vůbec by mi nevadilo, kdyby syžet Postalu nedával smysl a šlo jen o anarchistický sled ujetostí a nechutností (viz. další film), ALE filmový Postal znovu dokazuje, že Uwe prostě neumí režírovat, za kameru staví diletanty a soundtrack více méně ignoruje. Ani zdaleka přitom nevyužívá námět ze hry, kde se prostě objevovaly daleko naturalističtější obrazy od močení na lidi po napichování koťat na zbraně jako tlumiče. Celé se to sice snaží zaobalit do hávu ironie, jenže jeho ironie je tak obvious a bezzubá, že třeba (v potenciální naturalističnosti podobnému) South Parku nesahá ani po podrážky.
3/10, protože ZŘÍDKAKDY se tam něco zajímavého mihne; třeba přestřelka, kdy to schytají malé děti. Pokud ale u filmu plného střílení a nechutností usínáte, není to dobrá známka.
Freddy Got Fingered

"Osmadvacetiletý Gordon, který by rád pracoval v animovaném filmu, odjede z rodného Oregonu do Hollywoodu. Tam ho však zdvořile vyprovodí, takže mladý muž se musí vrátit domů. Gordonova otce (Rip Torn) to jen ujistí v přesvědčení, že jeho syn je k ničemu. Gord se však zakouká do půvabné lékařky Betty z nemocnice, která je momentálně upoutaná na vozík, protože si zlomila nohu. Když pak Gordonova rodina navštíví psychiatra, mladík doktorce zalže, že otec obtěžuje jeho mladšího bratra Fredyho, aniž by se zmínil, že Fredymu je pětadvacet. Tak vypukne boj mezi otcem, který chce, aby si Gord konečně našel práci a začal žít jako ostatní, a synem, který touží naplnit své sny."
Vítěz Zlaté maliny. Vítěz nulového hodnocení od Roberta Eberta. Údajně nejhorší komedie všech dob!
A já mu s gustem dávám 8/10, i když se za to trochu stydím.
Pointa je, že Freddy Got Fingered se podobně jako South Park či Borat ptá, kde leží hranice humoru.
ABSOLUTNĚ VŠECHNO je v tomhle filmu zvrácené, maniakální a zcela anarchistické. Kultovní perlou je scéna, v níž hlavní (anti)hrdina u silnice najde mrtvého jelena, a ve snaze "vcítit se do jeho kůže" ho rozřízne (což je doprovázeno detailními záběry) a následně si na sebe navleče jeho kůži a pobíhá po okolí hrajíc si na jelení monstrum.
Důležité ale je, že ABSOLUTNĚ VŠECHNY tyhle scény jsou zároveň profesionálně natočené, odehrané a napsané a nechybí jim nadsázka. Není to amatérský film. Mohlo by se zdát, že tahle filmová konstrozita je zločin proti lidskosti (á la Klub sráčů), jenže já se zkrátka bavil stejným WTF způsobem, jakým se bavím u South Parku nebo Extreme Rice (viz. http://www.youtube.com/watch?v=Sf8cM7f6P2I). Skutečně není příliš rozdíl mezi dnes už vcelku přijímaným South Parkem a FGF - kromě faktu, že jedno je animované a druhé je hrané; a je zajímavé, co tahle forma zvládne udělat s divákovou recepcí.
FGF bohužel chybí nějaký satirický přesah South Parku, přesto je jeho šílený přístup SVĚŽÍ a NEOTŘELÝ - garantuje totiž, že v ABSOLUTNĚ ŽÁDNÉ scéně nemůžete tušit, jak vlastně dopadne a co se v ní bude dít. A to je něco, co se dnes v komediích vlastně vůbec nevidí. Nejistota a neustálé překvapování dalšími ujetostmi je osvobozující hračičkový prvek - a ačkoliv je tu nezbytnou složkou fekální humor (který nechyběl ani v Prcičkách), neomezuje se film NAŠTĚSTÍ pouze na přehlídku tělesných pochodů a ČASTO příjde se zcela maniakálními dialogy a herectvím, které jednoho nutí se ptát "Proč se to tam děje?!", ale zároveň se u toho bavit. Ne nadarmo mi nejlepší scény přišly právě ty dialogové.
[img][./images/thumbs/freddy_got_fingered_12_fingers_him_1295657984.jpg]http://www.replikultes.net/medias/uploads/films/vas_te_faire_foutre_freddy/freddy_got_fingered_12_fingers_him.jpg[/img]
FGF není filmařsky špatný (střih, kamera, herectví, hudba) jako třeba The Room a jeho "jediným" proviněním koncencí je jeho dekadence - o kterou se ale snažil stejnou měrou, jako se třeba Avatar snažil o nové pojetí 3D prostoru a je to jeho nejsilnější stránka - a jestli vám maniakálnosti vadí je už pouze subjektivní problém - protože humor zkrátka je subjektivní.
Přeci jen, i ten Triumf vůle je oceňován jako dobrý film. Nebo jsem zkrátka zvrhlík. Je to naprostý opak Charlieho Barleta, oné inteligentní teenagerské komedie, ale přesto jsem si to užíval podobně...
Cesta bojovníka

OK, na konec se proti mé vůli pustil "takový pěkný žánrový film na odreágování", přičemž ve skutečnosti šlo o nejhorší počin dne.
"Amerika šest století před první Kolumbovou cestou. Na klidné pobřeží přijíždějí vikingští nájezdníci a bezohledně plení, zabíjejí a zotročují. Stejně náhle jak se objeví, tak také zmizí, a zůstane po nich jen malý, nebojácný chlapec. Toho se ujme jeden z indiánských kmenů a daruje mu domov, lásku, lovecké schopnosti a jméno Duch. O patnáct let později se temní seveřané vracejí a ohrožují hrdinův kmen. S pomocí indiánského šamana se mladý hrdina vydává na ostrý souboj s přesilou, který na dobro určí budoucnost těch, kteří ho mezi sebe přijali."
A protože jsem vyčerpaný, pomůžu si citátem z ČSFD, se kterým beze všeho souhlasím.
"Pozitiva končí u námětu, který je docela fajn ( ale jen tak mimochodem ukradený literárnímu klasiku J. F. Cooperovi). Zbytek je mixem retardované bezradnosti jak scénáristy (půl strany hlavní osa, cca 10 replik hlavního hrdiny a hrstka příšerných dialogů), tak režiséra, který by si měl nechat vysvětlit, že není temnota jako temnota a odkolorovaný filtr, společně s chaotickým střihem a neustále hrozivě dunící hudbou nejsou zrovna in. Pathfinderovi chybí charisma (Karl Urban je znuděný, ne drsný), nadhled (mramoru se zde nasere opravdu hodně) a hlavně koule. V celé této šarádě zaujmou možná tak úvodní titulky a atmosféricky relativně dobře zvládnutý prolog. V současnosti zřejmě nejhorší vysokorozpočtový blockbuster, který lze v distribuci najít."
Jinými slovy:
Film, který je tak nudný, že si je třeba vymýšlet vlastní repliky, aby člověk neusnul. Skoro vůbec se tu totiž nemluví a tak nemáte k postavám ŽÁDNÝ vztah, popř. je vůbec nerozeznáte mezi sebou.
Syžet, jenž je agresivně nelogický a například předpokládá, že Vikingové nevědí, že nemají v plné zbroji chodit na tenký led.
Kamera, která v akčních scénách roztřeseně ukazuje velké detaily obličejů, takže není jasné, kdo kde stojí a jak se vlastně perou. Díky tomu nefunguje ani poslední spása žánrových béček, tedy akce samotná.
A v neposlední řadě OTŘESNÉ digitální triky.
1/10 - dokonce i 10000 BC je proti tomuhle výrazně lepší alespoň velkolepostí, hudbou a kamerou.




