Při hodnocení pro filmovou databázi naší koleje (dobře, našeho pokoje) jsme narazili na dva filmy, které vévodí tabulce. Odpoda. A ihned jsme si je, nevímproč, museli dát znovu. Marně jsem svoje spolubydlící varoval, že jim tyto snímky vezmou chuť do života, takže budu varovat alespoň vás.
Ghost Rider[img][./images/thumbs/ghost_rider_ver5_1253262794.jpg]http://www.impawards.com/2007/posters/ghost_rider_ver5.jpg[/img]
Taky vás děsí ten výraz Nicolase Cage na plakátě? Bohužel, ve filmu ho skoro nikdy nesundá. Slavný snímek o tom, jak Cage prodá svou duši ďáblu a nedoprovolně se stane hořícím kostlivcem jezdícím po městě a... bojujícím proti ďáblovu synu, který chce svého otce svhnout (nebo co) vypadá trochu jako remake Constantina podle šestiletého dítěte.
V Ghost Riderovi nefunguje vůbec nic. Scénář nedává smysl, režie zkurví každou scénu a nakonec je tu ten Cage, který od Obchodníka se smrtí snad nenatočil nic dobrého.
Už úvodní monolog o tom, jak vznikají legendy, zakončený superlol větou "Problém s legenami je, že občas bývají pravdivé" vypadá zvláštně, ale má aspoň pěknou vizualizaci. Pak ovšem přijdou tklivé scény s Cageovou láskou z dětství, které vypadají jako nejhůře natočená telenovela. Ani romantické komedie snad dneska nejsou tak gay, jako tyhle scény. V téhle souvislosti mě děsí, že Cage si snad s Evou Mendez tohle zopakoval v jeho novém filmu Bad Lieutenant...
Když popojede děj dále, dozvíme se konečně, že Cage je kaskadér na motorce, ale jakékoliv sympatie k jeho postavě umírají v hrozných bolestech při scéně, kdy se Cage halasně směje kung-fu opicím v televizi. Už dlouho jsem neviděl podobnou WTF scénu.
Jakmile dojde konečně na transformaci Cage do ghost ridera, přichází otřesné CGI efekty. Hořící lebka možná vypadá cool v komiksu, ale ve filmu to je něco úděsného. Film pak popírá i sám svoji logiku - ghost rider je v jedné scéně pobodán a Cage (už normáního) pak musí spravovat tajemný hrobník (před koncem filmu v "šokujícím zvratu" odhalen jako minulý ghost rider... právě jsem vám ušetřil jeden infarkt). O pár desítek minut později do ghost ridera našije zásobníky celé policejní oddělení, ale Cageovi následně už nic není...
Jedna nesmyslná scéna střídá druhou až do teroristického finále, které je tak naivní, nelogické a i dramaturgicky zbytečné, že se u toho nejde nesmát.
0/5A tady se podíváme, že píchat si botulotox do obličeje může mít nepěkné vedlejší následky:


[img][./images/thumbs/trailer_06_1253265223.jpg]http://images.rottentomatoes.com/images/movie/trailer/10011077/trailer_06.jpg[/img]
10000 BC[img][./images/thumbs/poster_10000bc-poster_1253262798.jpg]http://www.moviesonline.ca/movie-gallery/albums/userpics//poster_10000bc-poster.jpg[/img]
Ačkoliv dlouhou dobu tohle dílo vypadalo jako že by mohlo působit velmi dobře, neskutečně ho dolů strhává opět ultradementní scénář. Tady alespoň scény fungují většinou tak, jak mají fungovat, a vizuální stránka filmu je lahodná - mnoho záběrů z velehor nebo pouště bych si klidně někdy hodil na plochu. Nic to nemění na tom, že vykrádačka Apocalypta o tom, jak primitiv D'Leh jde ze sněhem zaváté vesničky přes půl světa osvobodit svou milou až do Egypta, je prostě svým dějem zrůdná, a to ačkoliv podobná epika by Emmerichova mohla svědčit.
Pominu ten problém, že se pyramidy stavějí pár tisíců let předtím, než se mají stavět, a že celý setting je jako z fantasy. Nevadí, snad i Barbar Connan se tvářil, že se odehrává v historii naší Země. Scénář byl ale zřejmě psaný ve volných chvílích úlevy na toaletní papír a následně byl film ještě asi prostříhán, protože D'Leh běžně chodí v jednu scénu po velehorách a o střih později je už v džungli. Nejhorší jsou ale "dějové posuny", kdy D'Leh evidentně sám dojde k středověké vesnici obývané černochy (??) a tam je mu prorokováno, že zničí říši, přičemž o scénu později je řečeno "A tak se k D'Lehovi přidala spousta vesnic a on shromáždil obrovskou armádu", což je dějová křeč nejvyššího kalibru. Podobné "prorok něco říká" scény jsou ve filmu asi ještě dvě. Vůbec logika většiny postavy (včetně těch zlých) a základní myšlenka, že Egypt vyšle 100 bojovníků někam uloupit 15 otroků, přičemž při té výpravě polovina bojovníků zahyne, je opravdu velmi zvláštní. Opět tvrdím, že průměrný autor povídek tohoto fora by sepsal něco lepšího. A je docela škoda, že film není (jak až do konce dlouho dobu vypadá) prequel ke Stargate.
Když se film nedrží ani svojí vnitřní logiky, je to prostě problém i u lehké látky.
Ve finální scéně jdou k čertu už i dobrá režie a dobré efekty. Když srovnám třebas jen scénu, kdy D'Leh zabíjí šípem imperátora (nebo koho, není to vysvětleno) s totožnou scénou v 300, tak se zdá, že Emmericha natáčení/stříhání na konci asi už nudilo, nebo co.
Mnohem více by mě zajímalo odkud přišli ti zlí v Egyptě a proč se D'Leh nepřesídlil po vítězství do Egypta a nepřejmenoval se na Meniho a proč namísto toho začal pěstovat obilí, nebo kudy to sakra vlastně chodil (vyšlo mi, že by musel startovat na jihu Afriky...), než to, co ve filmu vlastně ukazovali.
A ano, po double feature s Ghost Riderem vypadal úvodní monolog vypravěče o tom, že legendy existují, skutečně vtipně.
1/5 jen za pěkné záběry na přírodu