Jak by to mohlo vypadat, kdyby to někdo zkusil udělat?
Ono by stačilo, kdyby vzali tu "střílecí" část z Flashpointa a tu kecací třeba z Fallout 3 (nebo zmiňovaného ME), a mohla by z toho být velmi dobrá hra. Pravděpodobně bys tam byl za Scotta, nebo Eliho, Chloe, Greera, Vara, Rushe, Younga, TJ, nebo někoho z těch "hlavnějších" postav, s tím, že by každá postava měla něco jiného za "úkoly", takže by to vyloženě nutilo ke znovudohrání "stejných" misí singlu a zároveň by každá postava činností získávala "zkušenostní body" (tj čím víc bys něco dělal, tím víc bys v tom byl dobudoucna dobrý s tím, že "hlavní povolání" by dostávalo něklikanásobek bodů (příklad - voják by něco opravil a dostal by 10 XP k "mechanice", něco by zastřelil a dostal by 20 pro "boj" a vice versa - vědec by něco opravil za 20XP pro "mechanické vědy" a když by náhodou něco zabil v průběhu pokusu o svoji obranu, dostal by za to 10XP do "boje"). Zajistilo by to progres a přiměřenou užitečnost všech postav a zároveň by to zajistilo, že by se jednotlivá "povolání" (nejen hráčem přímo ovládané postavy, ale i "červenokošiláčů" ovládaných počítačem) nedala tak snadno zastupovat navzájem.
Scott - voják, taktické prvky (možnost velet "bezejmenným" postavám vojáků, nebo i vědcům, atd? Třeba - když hrajete za Scotta - může vybírat mezi možnostmi - jaký nařídit vojákům styl obrany/útoku, jakou taktiku mají použít, nebo nařídit co se vědci (Eli?) pokusí sestavit - simulátor střelby který by nežral při nácviku náboje a tím by zvýšil rychlost tréningu všech kdo se chtějí naučit střílet - včetně sebe, jednorannou energozbraň jejíž "zásobník" by fungoval jako "cooldown", skener pohybu - s tím, že může mít při každé "volbě" jenom jednu věc a nemusí se vždycky podařit ji sbastlit). Scot je také pilot (simulátor raketoplánů a Destiny samotné přidný do "FPS+RPG hry"?).
V RPG částech hry má za úkol udržovat morálku a být "velitelem", s možností, že příliš velká ztráta morálky nebo důvěry v něj, vede k neposlušnosti "jeho" podřízených v bojích a případně až k jejich smrti (nedůležitějších?). Zároveň má na starosti výcvik "svých" lidí - čím víc a lépe vycvičný voják je (XP za cvičení a praxi), tím větší šance že přežije dobudoucna a tím líp si udrží "morálku" v boji. Možnost vycvičit i vhodné civilisty na "pomocníky"/náhradníky vojáků (pro případ že voják padne, civilista zvedne jeho zbraň a pokračuje o něco méně účinně v boji za něj, nebo je prostě v další misi možnost vybrat si do týmu místo padlého vojáka jeho civilního "náhradníka" - pokud JE vycvičený).
Eli - vědec, ovládá Kino, zkouší kombinovat, upravovat a přizpůsobovat vybavení nalezené na Destiny samotné v užitečné předměty - časem by si třeba mohl vyrobit i:
- "trikodér" - vnitřní skenery Destiny + vykuchan kino a DHD,
- špičkový zaměřovač pro pušku z kusu lepicí pásky, kamery kina a displeje DHD, (termovize + dalekohled s velkým přiblížením)
- malé "pozemní" vozidlo na bázi "kino sání" (až někde těsně před koncem hry)
- přenosný (větší) jednorázový zdroj energie který se dá dobít na Destiny (tzn po návratu z mise bránou)
- "raketový" (Kino) batoh pro pohyb ve volném vesmíru se skafandrem
- nebo "basic" samodobíjecí a přiměřeně silnou energopistoli?
(+ Eli prozkoumává Destinina neznámá oddělení). Programuje antické texty (minihra něco na styl ME2, aby to nenudilo), snaží se nalézt spolu s Rushem odpověď na otázku "vzniku vesmíru", opravuje loď a raketoplány - zprvu systémem "pokus-omyl", později už trochu jistěji (ačkoliv ve hře "pilotuje" pouze kino, maximálně pozemní "kino-sáňové vozidlo"-pokud ho hráč vyrobí). Později opravuje třeba i za přispění antických robotů. Při průzkumech chodí (narozdíl od vojáků) ozbrojený a alespoň trochu seznámený a jistý jen s pistolí, ale (narozdíl od "obyčejných" vojáků) si dokáže poradit i s pancérovanými nebo štítovanými cíli - "vyřadit štíty, hacknout," atd. Také na odemykání dveří a neznámou techniku + vraky ufolodí volají jeho.
V RPG částech hry zjišťuje podrobnosti okolo Destiny, snaží se být "klaďas" a opět udržovat morálku (narozdíl od Scotta, který to dělá "shora" je Eliho přístup spíš "zevnitř"). Pro zábavu může zjišťovat něco o lidech (spravuje jejich "kino-logy", ví komu co chybí a snaží se, aby to v rámci možností na palubě ten člen posádky dostal), snaží se udělat všechno co jde, aby se mu podařilo vrátit Ginn.
Chloe - Vyloženě nebojová postava, ačkoliv po únosu mimozemšťany se naučila ubránit (rozumným protivníkům, ne medvědovi) holýma rukama (přístup hbité akrobatky, ne drsného bijce), případně se (trochu) bránit zbraněmi na blízko (obušek, nůž). Časem by mohla třeba vykoktat, že se kdysi jako malá učila střílet z luku Eli by jí trochu poupravil šípy (tvar hlavic, potření uspávadlem proti "měkkým" cílům, výbušná hlavice proti odolnějším cílům) a hned by mohla být přiměřeně (ne)užitečná i v přestřelkách. Slouží jako překladatelka z cizých jazyků (nějáká překládací minihra, opět podobnost s ME2 minihrami?) s tím, že každý její překlad (pokud se povede) dá posádce dřív nebo později užitečnou informaci. Kvůli tomu že je "civilistka" má i další věci na práci na palubě - pomáhá s hydroponií, s vařením, zacvičuje se na sestřičku u TJ - možná funkce jako "medik" v boji? Pomáhá vědcům "vypočítávat kurzy" pro FTL skoky Destiny (zohledněno spíše RPG částí kdy by měla co mluvit do toho, kam Destiny skočí dalším FTL skokem).
V RPG částech se snaží být co nejužitečnější všem členům posádky kteří dělají na palubě potřebné věci na které ona stačí (práce v kuchyni pro Beckera, hydroponie, Brodyho palírna, pomáhání TJ na ošetřovně) a zároveň při nich zjišťuje věci o těch postavách. Jejím "hlavním RPG úkolem" je vztah se Scottem.
Greer - Sólo bojovník, specialista na těžké zbraně, zbrojíř a správce zbrojnice posádky na Destiny, operátor palubních zbraní Destiny, pilot raketoplánu v zácviku. Rozdává vojákům zbraně na mise podle uvážení (vyjímečně podle rozkazu Scotta, nebo Younga), upgraduje stávající lidské zbraně, zajišťuje palivo do plamenometů (Brody a jeho palírna), časem možná dokonce zajišťuje přebíjení nábojnic do pušek, samopalů a pistolí. Operátor těžkých zbraní posádky (plamenomet, granátomet, bazuka, miny, tvorba pastí + jakákoliv "těžká" energetická zbraň co se podaří posádce zimprovizovat dokupy). Slouží jako téměř permanentní obránce gateroomu, občas je v průběhu mírumilovné mise vysílán na lov, nebo střežit civilisty. Nejužitečnější je při bojových misích, nejvýhodnější postava pro hráče preferující sólový "rambo-styl".
V RPG části hry se rozvíjí jeho vztah s Lisou Parkovou, jeho loajalita k Youngovi a jeho "otcovský" vztah ke Scottovi, kterému slouží jako výrazná morální opora - jak ostatně správný seržant má svému poručíkovi být. Zbytek jeho RPG rozhovorů je zaměřený na sondování morálky civilistů, aby se nepokusili znovu převzít moc na palubě a morálky vojáků, aby věřili Scottovi a zároveň se sami co nejvíc zlepšovali.
Různé tipy misí pro tým (pro všechny postavy týmu ve hře) - mise skrz bránu (sběr - plodin/zbytků technologií/potravin/těžba vápníku atd), průzkum, boj, holdout, krádeže technologií, ochranka diplomata pro styk s "přátelskými" ufony, samotná diplomacie a navazování dobrých vztahů), boj ve vesmíru - ve skafandrech i lodní souboje, obrana Destiny samotné, obrana gateroomu - v některé galaxii prostě musí někdo přijít na to jak vytočit Destiny samu - , mise na Zemi (většinou RPG a "osobní" mise) s pomocí kamenů... Sakra to by mohla být špičková hra. Ale nejspíš nebude.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey
Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům