Foo Fighter:
Předpokládáš, že kód je součástí - pluginem té konkrétní brány, aby ji mohl otevřít. Něják by měl ale být i součástí všech ostatních bran (optimálně i s nějákým "urychlovačem hledání" - třeba "je v tomto systému? - NE, tak hledáme v další galaxii"), aby to hledání cílové branky nebylo hledání v opravdu velké kupě sena.
Pokud by to bylo takhle (plugin), muselo by se to "přetáhnutí pluginu" nejspíš dít něják automaticky, protože pozemská brána se z antarktické za bránu z Gizy vyměnila už bez antiků (v seriále tvrdili, že ji ?přivezli? goauldi).
Když vypouštěli Destiny, třeba už měli koncept a všechno u "MD brány" (její programování a odhad výkonů) už hotové a chyběla jim jediná kritická věc (třeba zdroj energie...?) Nebo - za předpokladu platnosti "pluginové" teorie už tu pozemskou prostě POSTAVILI (ix milionů let po odletu Destiny) s tím pluginem... (nebo jak věřím že to skutečně JE - něják vložili updatování platnosti "kódu" Země do celého systému bran tak, aby "dominantní brána" na Zemi byla zároveň schopná přijmout kód)?
Jackson D:
Je velmi pravděpodobné, že kdyby už byly funkčí verze SG1 bran, že by Seedery vyráběly ty (jenom bez DHD - tu funkci DHD by si rozdělilo PSPčko a podstavec brány z toho samého důvodu proč nejsou DHD u SGU bran).
"Snazší výroba" - nu možná, ačkoliv mi přijde, že naqadahu a ostatních materiálů na SGU tip spotřebují stejně jako na SG1 tip a výkony to má výrazně slabší. K čemu je Destiny že má osetou celou galaxii, když dosáhne na jednu jedinou bránu (a to ještě občas, podle toho kde zrovna je)?
S "dlouhou životností" SGU bran asi operovali - minimálně ta na Destiny měla vydržet opravdu hodně dlouho a nevypadá niják "jiná", než ty planetární...
NoMouse:
Nemůžou. Bylo několikrát v díle, a ještě v kinowebizodě (ta část: Rush says, that this gate PREDATES all the others gates we know, like the prototipe) - plus mínus sorry za spelling. Když to zkombinuješ s epkou SG1, kde říkali že Antarktická brána má podle míry úpadku zdroje jejího DHD minimálně 50 milionů let...
http://www.youtube.com/watch?v=sIHsLb0bpyE&feature=player_embeddedVětšina dojmu jejich "vyspělosti" je kvůli lepším FX efektům (než byly v minulých sériích) a jinému systému vytáčení, ale jinak jsou celkem "horší".
Pro všechny galaxie kterými seedery prolétaly pravděpodobně používaly stejný typ bran (bylo by zbytečně složité měnit hardware bran, když stačí měnit software "adres" systému galaxie. V MD je to prostě podle přítomných souhvězdí, která jsou použita jako "referenční body" (taková mřížka na mapě, dalo by se říci, nebo spíš body, mezi kterými je ta mřížka následně spojována tak, aby v průsečících byla oblast s cílovou bránou). Toho samého jde dosáhnout tak, že ty "referenční body" do pomyslné mapy galaxie prostě natvrdo dosadíš jako "puntíky na mapě". Funguje to pak více-méně stejně a není potřeba měnit obrázky na bráně v každé nové galaxii. - To je tedy teorie způsobu fungování "univerzálních" adres, které se držím protože mi přijde rozumná.
On ale není důvod, proč bys nemohl vzít MD bránu, místo ševronů tam dát jenom matematické symboly, naprogramovat jí aktuální referenční systém pro danou galaxii a použít tuhle (výkonnější) bránu. - ty symboly jsou v podstatě už jenom estetika - základní rozdíl je v programování a to nebude tak těžké změnit. Proto kdyby Seedery odlétaly v době, kdy "naše" brány už byly, tak by "jejich" brány měly o hodně větší dosah (a několik bezpečnostních protokolů navíc, obzvláště jeden "bacha na erupce", který SG brány už mají).