A to, že štíty na některých místech kryjí třeba raketoplány je zjevně jenom takový "bonus" k tomu co považujete za normální/základní funkci štítů - zacelování děr v trupu "zároveň s trupem"?
Proč by měl nad poškozenou sekcí NEBÝT zapnutý "kdykoliv" kdy kolem něj projede kamera? Když tamtudy vylízali na konci první série, tak Destiny seděla vedle neutronové hvězdy (nebo čeho) a štít bránil radiaci.
Jeden z důvodů proč opravují díry v trupu Destiny je, aby se ušetřila energie, místo aby štít musel držet trup pohromadě v místech, kde jsou díry.
Raketoplán štítem neprolétá (známe ten efekt a ten tam nikdy nebyl vidět), ani se kolem přistávací plochy (co víme) nevypíná - to by nastala situace před každým přistáním: "Vypněte štíty, ať můžeme přistát." která podle mého v SGU nikdy nebyla.
Co přistání na Seederu? Jak by se spojily, kdyby kolem nich (obou předpokládám že věříte že stejný tech by měl stejná pravidla v která věříte), byly štíty? Slyšeli jste v díle "Probuzení" nějáký mizivý náznak hlášky "vypněte štíty"? Nebo efekt jejich "vypnutí"?
A když jsme u toho, tak proč (když je štít pořád zapnutý) nechodí ve skafandrech "po něm", ale přímo po trupu??? Ani jediné zajiskření štítu na kterém stojí a po kterém dusají??? Noták, zvládnete lepší argumenty. To by totiž (kdyby kryl CELÝ trup a ne jenom díru) svítil i pod jejich botama:

To, že se na palubu tlačili šmoulové ve chvíli, kdy tam byla posádka a nejenže bylo všechno zapnuté, ale ještě věřili/věděli, že mezi posádkou jsou lidé co o Destiny ví skoro všechno (mají, nebo dokáží naprogramovat "bota" na hledání klíče - Rush kterého chytili) dává větší smysl, než že když už na palubu přišli, naši loď prázdnou a zdánlivě "mrtvou" (bez šance objevit klíč), tak že "mohli odnést vše co chtěli".
Nemohli, protože to bylo vypnuté a netušili jak to zapnout.