Podle mého, by pro SGU byla dobrá hra něco mezi X-comem, Flashpointem a simulátorem.
Kdysi dělali FPS X-com Alliances, hru, ve které jednotka lidí spolu se svojí lodí a omezenými zásobami, byla přenesena mimozemským zařízením hluboko do emzáckého území. Mise na palubách lodí, stanic, nebo na površích planet byly dělané jako FPS s prvky vývoje postav, kde jste mohli v rámci možností velet svým spolubojovníkům (trochu podobně jako třeba ve flashpointu - označit jednotlivce nebo skupinu co má provézt rozkaz - každý měl číslo, vybrat číslo rozkazu - střílet, zajmout, studovat, hodit granát, vzít, atd. a pak jenom vybrat myší v dohledu, nebo na mapě cíl.). Kupodivu, v téhle hře šlo o zažehnání nebezpečí emzáků pro Zemi a návrat na rodnou hroudu...

Součástí hry je i výzkum neznámých ufonských technologií (v SGU předělávce by třeba šlo zkoumat i antické vybavení lodě - přečíst si popis v databázi a pak zjišťovat co dělá v reálu), předtím, než jej vůbec můžete použít, nebo dokonce zkusit postavit. Výzkum a management lodě/báze (kdo co bude dělat, rozdělování zdrojů, řešení třenic s civilisty + jejich výcvik, atd) na palubě Destiny (tipu opravování poškozených součástí, stavba nových věží z "v průběhu misí získaných" - či na palubě již přítomných materiálů, a jiné...).
No a stejně jako v každém správném "x-comu", bych tam očekával i nějáké souboje stíhačů na "mapě vesmíru" (nahrazující obligátní glóbus). Nejšťavnatější by to bylo ve verzi simulátoru, kdy by raketoplány (používané i na výsadky tam kde není brána) mohl hráč řídit osobně (jeho postava by vlezla do shutlu, pohled by se změnil na výhled přez hudd z kokpitu a už by se létalo), nebo, u bojových strojů, by třeba mohli vědci na Destiny něják přijít na to, jak získat dálkovou kontrolu nad "drony" a převážet je s lodí. "Stíhací podpora Destiny" by se pak řešila snadno - piloti těchto "dronů" by v podstatě seděli uvnitř Destiny nad konzolí a dálkově pilotovali jednotlivé drony, nebo letky dronů. Když by byl nějaký ztracen, člověk by zůstal, čímž by se dala vysvětlit slušná spotřeba dronů -Nezapomeňte že Destiny je skoro pokaždé ve vesmírném souboji přečíslena- aniž by bylo nutné posádku nechávat zabíjet. S tím, že by bylo zároveň možné vyzkoumat pro drony "civilní" těžební vybavení a jejich prostřednictvím pak získávat ještě víc surovin, než na misích.
Jde ale jenom o takovou fantasii, ačkoliv si myslím, že hezky pokrývá většinu oblastí, které by měla "správná" SG hra pokrývat. Není to ani FPS, ani strategie, ani RPG, ani simulátor, ale ve zjednodušené podobě má od každého tu nejzábavnější a nevhodnější trošku a zároveň by nemělo být příliš složité udělat k "SGU verzi" - z paluby Destiny - ještě nějákou SG1 a SGA verzi, která by byla z paluby 304ky a v pozemních bojích bojovala s jaffíky, wraithy a orijskými vyznavači (narozdíl od SGU verze, kde by byla často za nepřítele fauna a flóra planety, LA vojáci, ursini, nebo tvorové, které by si musel modař ještě prvně vymyslet, protože SGU byla na "inteligentní" nepřátele trochu skoupá).
Zároveň by bylo možné v té SGU verzi používat i kameny pro mise v SGC, nebo jiných lokacích v původních galaxiích.
Dokonce by bylo možné v pozdějších fázích hry občas dostat i posilu v podobě nějákého toho materiálu ze Země, nebo dokonce i "nováčka" - dalo by se to vysvětlit zefektivňováním výzkumu energetických zdrojů na Tauri s tím, že by zásoby/vojáky posílali podobným způsobem, jakým z Atlantis poslali zhušťenou zprávu na SGC - brutálním přetížením toho, co by za normálních okolností nestačilo, ale na pár desítek vteřin pro přechod jediného člověka by to bránu (na Destiny) otevřít mohlo.