LakyStar píše:
Ja som nevravel, že by O'neill slúžil v Special Forces, to vravel Revan, ja som vychádzal z jeho predpokladu ...
Ve svým prvním příspěvku si napsal, že krom "super tajných operací" stihnul O'Neill nalítat stovky hodin na F-16. Já jsem se snažil vysvětlit, že je to blbost, protože v reálu by nic takovýho nešlo. Buďto O'Neill lítal na F16 nebo byl u "speciálních operací". Psal jsem taky, že letectvo má sice svoje speciální jednotky ale ty dělaj jinou práci - hlavním úkolem je buďto vyzvedávání a záchrana sestřelenejch pilotů nebo určování přistávacích/seskokovejch zón, navádění letecký podpory atd. Žádný husto-spešl under-cover operace někde bůh ví kde.
Napíšu to ještě jednou a stručně - pokud by byl pilot, tak by jen lítal a neběhal někde s M16tkou
g.o.d píše:
jenže ono to bylo v seriálu řečený, že byl O'neill a Carterová v SOF
Tak bylo a nebylo, to je ten hlavní problém. V jednom díle Jack povídá o tom, jak někde lítal v letadle, v dalším díle řiká jak byl u výsadkářů (Airborne jednotky taky spadaj pod armádu a ne pod letectvo), v dalším se baví s týpkem od speciálů jak to bylo drsný tam a tam ...
Za další Carterová by se k SF ani nedostala, protože ženský maj zákaz sloužit u speciálních jednotek. Můžou bejt u pěchoty, případně u mariňáků ale většinou v nebojovejch jednotkách - mechanici, řidiči náklaďáků, štábní funkce atd. U speciálů není ŽÁDNÁ ŽENSKÁ.
Kdyby z každýho nechtěli v seriálu dělat takovýho ukrutnýho mega borce, tak bych byl vcelku spokojenej. O'Neill mohl klidně bejt "obyčejnej" plukovník od Special Forces, kterej ještě se jako poručík/kapitán stihnul se svým ODA od 7th SF Group podívat na Grenadu, případně do Panamy. Potom co se mu zabil syn mohl odejít do důchodu načež byl povolán zpátky do aktivní služby v rámci programu Stargate atd. Žádnej veterán od námořnctva-letectva-armády-speciálů-námořní pěchoty-SWAT-SEALs-Delta-NYPD pyčo.
Ve Stargate je z vojenskýho hlediska takovejch pičovin, až to pěkný není. V prvních sériích (cca 1-3 + 7 série) to ještě více méně šlo. Zbytek tragédie a o Atlantis se radši ani nezmiňuju.
Edit - Trochu rozvedu to co už načal Twombly - Sheppard byl pilot vrtulníku ale z výčtu strojů co popsal v prvním díle Atlantis bohužel letectvo nepoužívá ani jeden ...
AH-1 Cobra - Armáda je začala vyřazovat někdy v období pouštní bouře, protože už hromadně měla zavedený AH-64 Apache. Cobry potom dosluhovaly u jednotek Národní gardy případně sloužily k výcviku posádek. U námořní pěchoty se Cobry držej do teď viz. AH-1Z, která je pořád hlavní bojovej vrtulník mariňáků.
AH-64 Apache - u armády lítá jako podpora pěších a obrněnejch jednotek. Letecký pluky od 101st Airborne/Air Mobile division, případně u 1st Cavalery ale opakuju ještě jednou je to ARMÁDNÍ STROJ.
UH-60 Blackhawk - pokud nebudeme brát speciální verze Blackhawků jako třeba HH-60 Pawehawk a jiný spešlákoviny, tak většina UH-60 slouží primárně u armády / výsadkovejch jednotek. A jelikož Sheppard jmenoval přímo Blackhawk ve svejch vzpomínkách jak nad Afganistanem rozvážel pěšáky, tak by musel lítat pod armádou.
MV-22 Osprey - první letky Osprey(ů) do aktivní služby zavedla Námořní pěchota někdy kolem roku 2007? tušim, kdyžtak ať mě Twombly opraví. Letectvo jich pár má na základně Hurlburt Field na Floridě jako součást AFSOC právě na podporu jednotek CCT a Para-Rescue. Jenže mám takovej pocit, že v době kdy se natáčel první díl Atlantis ještě nebyly "aktivní".
Než mě ubijete argumentama, že to byl testovací pilot - Cobra šla do služby během války ve Vietnamu, na tý nebylo v dnešní době co testovat. To samý platí pro Blackhawk a AH-64 - obojí se zavedlo v polovině 80. let. Jedině, že by testoval MV-22 (která byla ve vývoji snad 15 let) ... Ale to nám zase neštimuje s tim, že Sheppard měl lítat nad Afganistánem. Prostě další snaha udělat z něj "maga borce". Nestačilo říct, lítal jsem s UH-60tkou v rámci ISAF musej mu tam nasrat tři prdele dalších strojů, se kterejma lítal aby byl ještě větší "macho".