Chovejme se civilizovaně...házím granáty (takové ty hovadiny, z které se vytahujou takové to malé kovové a pak to udělá bum, ne to co uz je skoro v Cechach vytezene)
SGO jsem si vsiml na zacatku podzimu a okamzite me to zaujalo. Zkusim nejdriv bodove nadhodit, co vetsinu kritiku vytaci nejvice.
1. BSG. Ano, supermegaextrahyperultra serial, jak ta stará, tak nova Galactica (nemluvim o fujtajxl hnusu z roku 1980), takze vadi nekomu, ze se ji to podoba. Problem bude asi v tom, ze jste si prilis nekteri zvykli na neuveritelny a cim dal hloupejsi system nahod a nehod z SG-1 (pro me osobne SG-1 skoncila 8. radou), zato BSG je vic realna, co se psychologie a pribehu tyce, zni to jako rouhani, ale je to tak
Takzvane kopirovani bych jakozto vyraz neuzival, protoze uplne vsechno, i to co napisete nebo reknete, uz vsechna slovni spojeni, designy, nejlepsi verbalni obraty, vsechno uz nekdy nekdo rekl. (uz jen ST vykradl vetsinu dobrych nazvu lodi, i Deadalus a Odyssey).
O kopceni BSG ale nemuze byt rec. Jsou tam ty nektere do oci bijici prvky, ale nevsiml jsem si, ze by tam z BSG bylo vice, nez z Babylonu 5 nebo Farscape.
2. System scenaru. Nevim, proc nekterym prijde prilis chaoticky. Jako pilotni tri epizody se da predpokladat, ze nam musi maximum rici o co jde a jak pribeh takrikajic nabehne, proste kdyz mate problemy to cist, zkuste pomaleji.
3. Sprosta slova a podobne volovinky. Nejsme Americani, to za a.

Za b, emoce k tomu patri, a nemuzete se divat na filmy typu "Save soldier Ryan" ale na filmy jako "Platoon" kde se lidi skutecne chovaji jako lidi ve valce, a ne ze prijde supervojak co nekouri a nepije, sex ma az o svatebni noci, bez reci plni rozkazy, a i po trech letech ve valce je sve divce i telesne verny
4. House i Pierson mají společnou vlastnost "stary vlk samotar", a i presto jak si resi stres podavaji skvele vysledky, ve Svejkovi rikal ucetni sikovatel Vanek, ze je zajimavy, ze nejlepsi vojaci jsou ti, co v miru nevylezli z vezeni a dal priklad jednoho, co porad sedel za loupeze a vytrznosti, a jako prvni se dostal do nepratelskych zakopu a v klidu znicil nekolik kulometnych hnizd, a vystrilel cely bunkr, ze uz mohl byt davno kapral, ale museli ho zastrelit, protoze pak ho nejaka hlidka nacapala, jak okrada mrtvoly.
Postava House nebo Piersona je rozhodne prijatelnejsi a moznejsi nez postava Ramba nebo Walker Texas Rangera
5. Vesmirne bitvy byly vzdycky slaba stranka SG, v tomhle mi nevadi, i kdyby se dalo trochu "battlestarovske" kolosalnosti a propracovanosti bitev, tim se rozhodne nemohlo nic zkazit.
Me se SGO libi, pravidelne jsem ho cetl a budu cist, ma to vyssi uroven nez Horizon, ktery zase me prijde jako divne spojeni ST a SG, dialogy pochopitelne logicke, jasne sem tam gramaticka hrubka, ale ty jsou zanedbatelne, propracovanost postav, bitvy....
Ze zacatku me sice dost zarazila ta "temnost a beznadej" v pribehu, ale to se rychle zvyka, proste nemame neporazitelne SGC a zvlaste SG-1.
Valka s Ori jak je popsana v SGO je stonasobne lepsi, nez "SUPERBLIK"
v Ark of Truth, uz takhle dle meho pomrvili dost SG-1 tim, ze tam museli dat Ori a z Goa´uldu udelali lamky a chudacky, a jeste Ark, ten tomu nasadil korunu.
Kdyz uz jsme museli Ori vytrpet, tak poradne, jak je popsane v Odyssey, kde navic Goa´uldi ziskali zpet vaznost jake se tesili naposledy nekdy v 5. rade SG-1
Tot vse, popravci ceto, nastup, cigaretku chci ale ne satek
