Air Force :
No tak od začátku.Není až tolik pravda že jsou dva druhy maskování.Teda přesněji řečeno, SKYPAT také funguje na principu maskování ovšem
lépe funguje dogfightu(ostrych zmenach pohybu aby rozumneli i ostatni- ne že dogfight byl o ostrem zataceni ale vzhledem k tomu maskovani, snad mi rozumite.)
Konkértně to maskování rozmazává obrys letadla, vytváří onu iluzi, že letí jinam.
Ovšem bráno jako "statické" maskování, to funguje taky.Styl je složen z fraktálů, oblohy, mraků apod.
Jinak co jsem četl, tak když vynechám pozemní tecniku tak ve spojení s
letadly se mluví o :
UH-60
F-16
Jinak ze stranek firmy co se vytvářeníma převáděním vzorů zabývá:
[img][images/thumbs/Jack_xy_a10-refuel-TDP.jpg]http://www.hyperstealth.com/a10-refuel-TDP.jpg[/img]
A 10
[img][images/thumbs/Jack_xy_F-16-KA2-Desert.jpg]http://www.hyperstealth.com/F-16-KA2-Desert.jpg[/img]
Ona zmíněná F-16cka
A stránky nejhlavnější společnosti co se tímto zabývá :
http://www.hyperstealth.com/
Tolik pro Air Force o Air Force
Ohledně tech
uniforem :
Důležité je si uvědomit, že nelze udělat vzor(přesněji řečeno maskáč) který bude krýt na 5m,20m,100m,500,2km.
Pro pěchotu by měl vzor "fungovat" na cca.150m.
Platí tady vlastně jedno pravidlo :
Menší vzor je účinnější na bližší vzdálenosti, větší(větší fleky) na větší vzdálenosti.
K tomu vytváření digitálního vzoru.Téměř vždy se bud
a)vychází z již zavedeného vzoru
b)provádí stejný postup jako při navrhování "norm" vzoru, takže tendle bod je skoro totožnej s bodem a(jenom aby vás to někde nezmátlo, kdyby to bylo napsané samostatně)
Ten vzor se potom rozpixeluje(rozloži prostě na čtverečky-pixely) a určujou se barvy.
(Todle je hodně zkráceno, to že tam vzniká makro/mikro vzor a jiny nazvy jsou uz na delsi povidani)
Zkraceně makrovzor(který je duležitý pro neohniskové vnímání) je onen základní vzor, ale mikrovzor(který je přes něj překryt) , který je zase výborný na ohniskové vnímání.
Tzn:(dam do Quote)
Obecně :
Základní maskáč funguje dobře v neohniskovém vnímání.Naopak digitál zachovává vlastnosti v neohniskovém a pomocí fraktálů rapidně zvyšuje účinnost v ohniskovém vnímání, výsledek v neohniskovém zůstavá stejný.
Dále se tam jedná o to, že se berou určité stupně ohniskového pohledu a "zbytkového"(který je větší) a digitály to vlastně skloubí dohromady.
Digitály navíc velmi dobře fungují ve vzdálenostech menších než je 100m ovšem při naopak většich vzdálenostech se to zase sleje v jednu barvu a je snazší odhalit.(viz poučka, menší fleky horší na dálku)
Už jsem možná nahoře nakousl ty fraktály.Jejich rozmístění/velikost/tvar se počítají složitejma vzorcema a v základu jde o to, že jakkoliv ten fraktál zvětšuji, nebo změnšuji, má stále stejný tvar.
Ty fraktály právě proto, že je z nich (obecně řečeno) "složena příroda".Cituji:"Fraktálové vlastnosti vykazují složitější molkuly, hory, krystaly, pohoří, stuktury listů, květů, cevní systém, sněhové vločky, mraky(viz. SKYPAT)
Proto ty digitální maskáče do přírody tolik zapadají.To že se po výrobě zkouší prvně u bojových útvarů, to snad ani nemusím psát.Na spoustu věcí jsem zapomněl, dopíšu později do novhé příspěvku, snad jsem to trošku osvětlil.
