Mě hlavně příjde, že akční pojetí se nějak nevylučuje s hlubšíma myšlenkama. Samozřejmě, že můžete můžete natočit čtyřhodinové komorní podobenství o tom, že starý děda buď zešílel, nebo přichází ve filmu na to, že je celý svět virtuální realita. Jádro tohoto děje o virtuální realitě ale můžete klidně zasadit do superakční story o vyvoleném - a voila, máte Matrix. Že se v traileru na Star Trek 11 střílí o sto šest ještě neznamená, že to budou dvě hodiny bezmyšlenkovité akce.
Star Trek nikdy nebyl nějaká lyrická balada nebo rodinné drama, do které by se nehodila akce. Vždycky v něm bylo akce dost, stejně jak minisukní a prvoplánové erotiky. To se nevylučuje s tím, že tam můžou řešit morální problémy a bourat tabu a mít propracovaný příběh.
Jistě, že když vedle sebe postavím šermujícího Sulu z 60. let a klipovou akci Abramsova Treku, tak to bude jako kdybych srovnával trabant a porsche. To ale neznamená, že to oboje nejsou auta - že i původní Trek měl akci, jenom ji měl poplatnější 60. letum, a že tedy současný vysokorozpočtový film bude mít akci vypadající lépe.
Spíše se mi zdá, že ve starém Treku někteří chtějí vidět něco, co v něm není a nikdy nebylo.






