Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Pokec nejen o seriálových technologiích Technologie Vytáčení brány

Vytáčení brány

Detailní rozbory nejrůznějších technologií s jakými jsme se kdy setkali.

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 16.10.2009 20:30:02
Patas25 Uživatelský avatar
Command Chief Master Sergeant
Command Chief Master Sergeant

Příspěvky: 870
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Už dlouho se zamýšlím nad touto úvahou. Všichni známe princip vytáčení brány.
Ale co když někdo vytáčí na bráně A, bránu B která má dva první simboly totožné s nějakou bránou C. To se aktivuje zezačátku brána B a C a potom C se vypne? Nebo zámky začnou zapadat na bráně B až po vytvoření červí díry v bráně A? To by, ale potom neodpovídal čas.

Nějak sem to spiplal a snad to aspoň někdo pochopí
Je to taková výzva, taková prosba. Chtěl bych se naučit programovat v Cčku, proto bych chtěl poprosit někoho z této komunity, kdo tento jazyk ovládá a byl by ochotem sem tam poradit, případně doporučit nějaké zdroje.

Příspěvek 16.10.2009 20:46:49
Pvt.Kuba Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 21
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
máš stejný jako s voláním, taky prvně musíš napsat to číslo a pak stisknout volat a teprve potom se tomu komu voláš ukáže že mu voláš :D, v SGC třeba taky zadávají adresu půl hodiny, ale příchozí se jim otevře ani né za sekundu, prostě se ta druhá brána otevře, až u té první brány stistkneš to červený tlačítko na DHD
Rodney : Do hajzlu.
Hermiod : Co jste to udělal ?
Rodney : Prohnal jsem to překladatelem, je to wraithsky.
Hermiod : Do hajzlu, vskutku.

Příspěvek 16.10.2009 20:47:55
Snail Staff Sergeant
Staff Sergeant

Příspěvky: 376
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
spatlal jsi to zajímavě :D ale taky nevim jak bych to řekl, můj názor je že až poté, co se vytvoří díra v A se začne otáčet B, chvilku trvá než se červí díra dostane skrz "subprostor" k bráně B ale je fakt že ani tak to moc časově nesedí...

Příspěvek 16.10.2009 20:50:22
Air Force Uživatelský avatar
Colonel
Colonel

Příspěvky: 2866
Bydliště: Praha - Smíchov
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Časově to klidně může odpovídat, pokud bránou projdeš okamžitě po stabilizaci červí díry, na druhý straně taky tak vylezeš, přičemž průchod červí dírou trvá ... no ve filmu to ze země na Abydos trvalo tak asi pět sekund.
[img][http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg]http://www.anime-planet.com/images/users/signatures/AirForce.jpg[/img]

Příspěvek 16.10.2009 20:50:53
Patas25 Uživatelský avatar
Command Chief Master Sergeant
Command Chief Master Sergeant

Příspěvky: 870
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
No právě jsem to taky tak myslel, ale já mám SG simulátor a příchozí červí díra (vytáčení) trvá necelé čtyři sekundy. Ale i tak teďka jsem viděl díl jak útočí SGC na Moloka, a tam je to ukázané jak zadávají symboly a na druhé straně se pomalu vytáčí brána. Symbol po symbolu!
Je to taková výzva, taková prosba. Chtěl bych se naučit programovat v Cčku, proto bych chtěl poprosit někoho z této komunity, kdo tento jazyk ovládá a byl by ochotem sem tam poradit, případně doporučit nějaké zdroje.

Příspěvek 16.10.2009 21:20:03
jasi Uživatelský avatar
Airman First Class
Airman First Class

Příspěvky: 188
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
ale dicky se brana B zacne zadavat as po zadani nebo tesne prednim tim sy nejsemjisty a proto musy byt brana B takovy rychlik
Nejlepší je pracovat v týmu.. když se něco podělá vždy to máte na koho svést
http://sgworld.blog.cz/
http://deadalos.myminicity.com/

Příspěvek 16.10.2009 21:34:45
oby wan Airman
Airman

Příspěvky: 21
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Tato otázka mě taky vždycky zajímala. Je pravda, že kdyby se druhá brána otevřela až po vytočení první, moc by to časově nesedělo. Na což navazuje další věc, že někdy se na cílové bráně jen rozsvěcují chevrony a někdy se i točí. Prostě to není domakané, jako všechno v SG.

Příspěvek 16.10.2009 21:37:31
Ivory88 Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 22
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
A neni to tim, že na Zemi je místo DHD spíchnutý vytáčení přes počítače??? Na Zemi se brána otáčí, protože počítač musí zaklapnout každej zámek, kdežto na jinejch planetách, kde je DHD, stačí prostě naklepat symboly, zámky zaklapnout bez otáčení brány...proto je příchozí červí díra tak rychle...Atlantis je kapitolou sama o sobě, ale myslim si že tohle vysvětlení jasně vysvětluje situaci :smile:

EDIT : Což je vlastně v souladu i s filmem Continuum, protože Tealc připevnil na ruskou bránu zařízení který bráně dodalo energii a navíc se začala otáčet, protože DHD nebylo, a DHD je zároveň i zdrojem energie.

Příspěvek 16.10.2009 21:43:08
oby wan Airman
Airman

Příspěvky: 21
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
To sice máš pravdu, že na zemi je vytáčení takové poloautomatické, ale přesto mám pocit, že i když zadávají na jiných branách přes DHD, taky se někdy točí. Nejsem si teď jistý, nějakou SG1 epizodu už jsem dlouho neviděl.

Příspěvek 16.10.2009 21:44:10
Patas25 Uživatelský avatar
Command Chief Master Sergeant
Command Chief Master Sergeant

Příspěvky: 870
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Nj právě ono se to někdy točí a jindy to jede rychle jako pendolino.
Je to taková výzva, taková prosba. Chtěl bych se naučit programovat v Cčku, proto bych chtěl poprosit někoho z této komunity, kdo tento jazyk ovládá a byl by ochotem sem tam poradit, případně doporučit nějaké zdroje.

Příspěvek 16.10.2009 21:53:56
oby wan Airman
Airman

Příspěvky: 21
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Jak Pendolino :rflmao:
Pěkně řečeno. Já už bych to neřešil. Stejně si myslím, že není možné z fyzikální podstaty věci vytvořit červí díru z jednoho bodu, aby se potom nějakým netušeným způsobem nasměrovala. Červí díra musí být vytvořena minimálně mezi dvěma body.

Příspěvek 17.10.2009 10:02:38
jasi Uživatelský avatar
Airman First Class
Airman First Class

Příspěvky: 188
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
casove to odpovida ona se vytvori cervi dira a taky musi doji to te brany takze te vezme treba hned na zacatku a dorazis tam chvilku poni a mezitim jak cervi dira leti se vytoci druha brana a jeto :bravo: :bravo:
Nejlepší je pracovat v týmu.. když se něco podělá vždy to máte na koho svést
http://sgworld.blog.cz/
http://deadalos.myminicity.com/

Příspěvek 17.10.2009 10:08:25
alfel Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1026
Bydliště: Atlantis/Atlantida
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
A není náhodou otáčení brány s DHD uspůsobeno energii v DHD např. když začne docházet v krystalu v DHD energie tak se brána bude otáčet a obráceně :hmmm:
Slunce hřeje, vítr duje, tráva na březích se zelená. Zde se žádný býk neukryje.
Oma Desala
Lanteané FOREVER
Battlefield3
Lidé žijí v trápení jen proto ,aby doufali že se stane zázrak.
by alfel

Příspěvek 17.10.2009 11:06:11
Etin Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 79
Bydliště: Orion
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Už několikrát se to řešilo... myslím že to rozebírali několikrát na Gate-conu. Takže správně by to mělo fungovat tak, že nejdřív zadáme kompletní adresu (přičemž dokud není navázáno spojení, může být navázána příchozí červí díra) a po potvrzení adresy se teprve naváže spojení a otevře se příchozí na nějaké jiné bráně. Stejně jako s tím telefonem, jak to tu někdo dobře podotknul ;-) v seriálu se můžeme setkat ale i s takovými nesrovnalostmi, jako např.
1) již zmiňované "vytáčím bránu, není navázáno, ale na druhé už se rozsvěcují chevrony". To může být dáno jednoduše tím, že prostě žádná jiná brána nemá třeba už ty první tři zadané symboly stejné, existuje pouze jedna brána a proto se spojení, byť bez otevření červí díry, naváže hned. Otázkou je, proč je teda nutno zadat zbývající symboly :D zkrátka a dobře je to nesmysl, odporuje to zdravému rozumu.

2) Bránu vytočíme, otevře se červí díra, ale v dalším záběru vidíme, jak se brána aktivovala a červí díra se teprve se zpožděním otevírá (nemyslím zpoždění 1s, ale třeba 20s). To si myslím, že je taky špatně a nemůže fungovat.

3) Zadáme adresu a potvrdíme, spojení se nenavazuje, brána stále navazuje spojení. Volaná brána se rozsvítí a začne rozsvěcet chevrony, potom se spojení nnaváže. To je zcela možné, můžeme třeba říct, že v bráně je nainstalovaný jakýsi "zpožďovač", čili prostě aby třeba místní viděli a byli připraveni na příchozí červí díru.

4) Stejný případ jako minulý, tedy s tím zpožďovačem. Jenže v tomto případě si stoupnete k panelu u brány, které je volána, a zadáváte adresu jinam. Pokud to stihnete a jste rychlejší, měli byste doslova přebít druhou bránu, protože sice se brány oťukly, že ta druhá existuje, nicméně červí díra ještě nebyla navázána.

Zkrátka a dobře, u normálních bran, nijak nemodifikovaných, by to mělo fungovat tak, že se příchozí otevře bez jakéhokoli varování. Třeba jako na konci epizody SG-1 "Watergate".

U pozemské brány je to takové ošemetné. Krom toho, že ji párkrát měnili (nevím jestli jednou nebo i víckrát) taky může být styl příchozí díry ovlivněn tím, že se v tom prostě Carterová ve volném čase hrabe šroubovákem.
Až do úplného zblbnutí... ;)

Příspěvek 17.10.2009 15:00:46
BigQ@123 Uživatelský avatar
Chief Master Sergeant
Chief Master Sergeant

Příspěvky: 787
Bydliště: Okres Kolín
Pohlaví: Muž
Odpovědět s citací
 
Tak kdyby to mělo být jako u mobilu tak zadáme adresu,vyšle se sub. signál k té bráně,ta ho přijme,všechny simboly se rozsvítěj(U mobilu se nám taky neukazujou čísla postupně) a najednou vyletí nestabilní vír částic a nebo se nic nestane dokud někdo nezmačkne tlačítko přijmout hovor,do'h teda chtěl jsem říct červí díru :) .To by byla docela dobrá bezpečnostní pojistka,ale to by jsme se nikdy nikam nedostali.U systému bran v Pegasu se můžou,jak jsem napsal výše,rozsvítit všechny simboli najednou i se simboly volací brány(jako u mobilu čísla),protože obdržela nějaká ta volaná brána textovku vyslanou zkrz sub. od volací brány.V MW nejdříve vytočíme adresu,pak by se měla zase vyslat sub. textovka k dané bráně,ta by se začala točit a zadala ty volací simboli,které obržela od volací brány a až pak by se navázalo spojení.To by mělo tu časovou prodlévu.

EDIT:Mimochodem tu prodlévu jsme měli v air part 1-2,když jsme volali Destiny.Když jsme zadali 9 chevron,tak to chvíli trvalo než se vytvořilo spojení.

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Další

Zpět na Technologie

cron