Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/aZCahpwdZa

Obsah fóra Kecárna Hry Blue Mars-virtuální svět

Blue Mars-virtuální svět

počítačové, konzolové, deskové a další hry

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 19.6.2009 18:07:27
Smith Uživatelský avatar
Airman First Class
Airman First Class

Příspěvky: 113
Bydliště: Ida
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Co říkáte na Blue Mars? Zkusíte ho? Jde o virtuální svět s grafikou na CryEngine 2 (na něm běží Crysis, Crysis Warhead). Já osobně jsem na něj velmi zvědavý, podle mě je to budoucnost internetu, vztahu zákazníků a hlavně marketingu:)
Info tady:
http://pc.hrej.cz/novinky/2008/02/22/blue-mars--mmo-mixujici-second-life-a-crysis/

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=26185


Video ze světa Blue Mars tady:
http://www.secondlifeupdate.com/mmorpgs/blue-mars-new-hd-gameplay-video-screenshots/
[img][./images/thumbs/CPSbanner-1_1249655725.gif]http://i680.photobucket.com/albums/vv165/carlo959/CPSbanner-1.gif[/img]

Příspěvek 01.7.2009 20:58:27
Vahisht Uživatelský avatar
Command Chief Master Sergeant
Command Chief Master Sergeant

Příspěvky: 986
Bydliště: Na konci světa...nekecam, vypadá to tu tak
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
No, vypadá to zajímavě, ale trochu se bojím těch HW nároků...

Příspěvek 01.7.2009 23:55:28
Blackthunder Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1825
Bydliště: Pardubice - Česká Republika - Sol 3 - Sol System - Mutter's Spiral - N-Space
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Vypadá to dobře, bojím se zpoplatnění
[img][http://img840.imageshack.us/img840/1193/sigrj.jpg][/img]

Příspěvek 06.7.2009 18:53:01
Smith Uživatelský avatar
Airman First Class
Airman First Class

Příspěvky: 113
Bydliště: Ida
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Blackthunder píše:
Vypadá to dobře, bojím se zpoplatnění


Blue Mars bude zdarma, bude tam virtuální měna Blue Mars dollary, platit budou hlavně designeři za převod svých výtvorů do Blue Mars (za to se bude platit přímo Avatar Reality), dále se bude platit za pronajatou půdu a v některých místech také za to, že se tam budete moci podívat (zřejmě půjde o lukrativní pozemky, místa s vyhlídkou ad.) Jinak stejně tam půjde peníze vydělávat (podnikat, pracovat, jen tvorba bude omezená, nebude tam tolik svobody jako např. v Second Life). Jinak Beta už frčí :) (klient bety má v zipu něco kolem 1,5 GB)

HW nároky nebyly myslím oficiálně zveřejněny, ale mluví se o:
minimální sestava: Intel Core 2 Duo (čili výkonné 2jádro), HD ATI 4850 512 (nebo její ekvivalent) a vyšší (min.grafic.paměť 256 MB)
doporučená sestava 4 jádro + HD ATI 4870 512 MB (nebo její ekvivalent) a vyšší
[img][./images/thumbs/CPSbanner-1_1249655725.gif]http://i680.photobucket.com/albums/vv165/carlo959/CPSbanner-1.gif[/img]

Příspěvek 05.9.2009 15:03:52
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Tady je víc o Blue Mars:
http://www.ddworld.cz/herni-sekce/recenze-her/preview-blue-mars-virtualni-zivot-v-prostredi-cryengine-2.html


Minimální požadavky: Intel Core 2 Duo 2GHz, AMD Athlon X2 (5000/6000/7000), NVIDIA Gefore 9600 GT, ATI Radeon 4830

Doporučené požadavky: Intel Core 2 Quad 2.83GHz nebo vyšší, AMD Phenom X2 nebo vyšší, NVIDIA GTX 260 nebo vyšší, ATI Radeon 4870 nebo vyšší

Open beta byla spuštěna 31.8.09. Můžete to zkusit tady:
www.bluemarsonline.com

Příspěvek 05.9.2009 15:32:06
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
IMO teda budoucnost internetu určitě nevězí v něčem, jako je MMO sociální hra. Kolik lidí využívalo Second Life? Co je jednodušší - vytvořit si login v Second Life a koupit si něco tak, že si v té hře dojdu do obchodu, nebo prostě naťukat www.něco a mít během minuty nakopeno? Virtuální realita je možná konečně reálná, ale stále zůstává zoufale nepraktická.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 05.9.2009 16:41:34
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
To raynor:
Omyl, smysl virtuál.svetů typu Blue Mars, Entropia či SL je přinést nové možnosti, jak zábavy, tak vzdělání. Pokud znáš uvedené světy, tak musíš vědět, že v některých z nich se konají přednášky, vzdělávací akce, workshopy atd. BM je další evoluce. Osobně ve virtuál.realitě vidím velké plus (v budoucnosti)-např. plánuju koupit motorku,zajdu do virtuál.reality,vyzkouším,otestuju u výrobce v nějakém světě a pak v RL zajdu nakoupit, protože znám její jízdní vlastnosti, chování atd. a to je jen začátek. Množí se názory (hlavně mezi vědci), že v budoucnu budeme nakupovat ve virtuál.realitě čím dál častěji, např. nemovitosti, elektroniku atd. Dnes v nějakém shopu vidím jen 2D fotku,která může klamat. V budoucnu ve virtuál.realitě uvidím 3D model, který si navíc budu moct vyzkoušet na vlastní kůži. Nevím jak ty, ale já bych raději chtěl ten 3D model:) Samozřejmě všechno má své klady a zápory, ale nemůžeme utéct buduocnosti, kdysi lidi taky nevěřili v internet a dneska? :D

Příspěvek 05.9.2009 17:21:46
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
např. plánuju koupit motorku,zajdu do virtuál.reality,vyzkouším,otestuju u výrobce v nějakém světě a pak v RL zajdu nakoupit, protože znám její jízdní vlastnosti, chování atd.

Good luck with that! Já jsem taky v Operation Flashpoint excelentní pilot i sniper, ale v reálu mám problém vzduchovkou strefit na tři metry kelímek.

Jistě, že v Second Life byly přednášky, poslední dobou ale bublina jménem Second Life začala splaskávat. Internet prorazil do světa, protože umožňoval lidem něco řešit rychleji a pohodlněji. Namísto abych si zašel do knihovny a procházel si tisíce stránek, naťukal jsem si Wikipedii. Namísto abych psal dopis a šel na poštu, poslal jsem za minutu e-mail. Namísto cesty do obchodu si objednám počítač přes internet.

Naproti tomu představa, že lidé budou věřit jízním vlastnostem motorky (testnovaným na klávesnici!) uvnitř virtuálního světa, je zcela absurdní. Opravdu se to neliší od toho, že si na ebay objednám z fotky auto. Klamat může fotka i model v SL, tak kde je ta výhoda? Na webu může být nakonec taky nějaká 3D procházka v javě. Tedy, pár bláznů do SL se asi najde, ale náhodný rok starý článek o SL mi vypsal, že počet zaregistrovaných uživatelů byl cca. 15 miliónů, z čehož najednou hru hrálo cca. 68 000 lidí. I kdyby se počet za rok zdvojnásobil (a že se nezdvojnásobil), tak i takový World of Warcraft je daleko úspěšnější (registrovaných má sice méně, ale zato tito alespoň platí). Jistě, WoW nemá svoje virtuální ambasády Českého rozhlasu a BMW, ale nic mě nenutí, abych si věci kupoval složitě před SL namísto přes web.

Nic mě nenutí, abych se logoval a šel se projít do budovy nějaké organizace v SL, namísto abych si vyťukal během deseti sekund jejich web. Odpověz mi na otázku, proč bych se měl já (a 99% dalších uživatelů Internetu) registrovat do Second Life a dělat všechno najednou mnohem složitěji? Pokud bude v SL žít jenom elita, tak se asi nedá mluvit o "budoucnosti internetu", nemyslíš?

Počet uživatelů Internetu se odhaduje 1,5 miliardy. Tím, že vytvoříte Second Life 2/Blue Mars v enginu, který většina uživatelů nerozjede, se určitě virtuální realita dále nerozmůže. Budoucnost netu není v tom, co je pro uživatele složitější ovládat.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 05.9.2009 18:55:41
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Takový názor je naprosto zpátečnický, v každé době jsou lidé, kteří budou odsuzovat inovace, viz. tvrzení o placaté Zemi atd. SL je samozřejmě příliš jednoduchý, graficky chudý, ale ukazuje jistou cestu, kam se bude internet ubírat. Blue Mars předvádí úžasnou grafiku, která je vykoupena nižší svobodou. Ano, dnes je málo lidí, kteří takový svět spustí. Ale za 2-3 roky bude mít téměř každý PC, které bude schopné spustit tento svět na průměrné či vysoké detaily. Říkal jsi, že hraješ Operaci Flashpoint, tzn. jistě víš, jak se autoři snažili, aby se hra blížila naší realitě, jak to jen jde. V budoucnu si člověk třeba bude moci vyzkoušet motorku či auto ve virtuál.realitě, kde bude fotorealistická grafika a jízdní model bude k neroznání od naší reality, ale to je ještě daleko. Ale vsadím se, že autoři se budou snažit, aby jejich ukázkové produkty ve virtuálním světě vypadaly a fungovaly stejně, jako ty reálné. Marketing pak dostane úplně nový smysl. Každopádně odsuzovat toto už teď chce velkou dávku demagogie :D
Dřív, než začneš zapuzovat virtuální realitu a její budoucnost, tak raději shlédni názory odborníků a vědců:
http://www.youtube.com/watch?v=znueJOtN11E


Pokud jde o Second Life-tvůrci světa, spol. Linden Lab, operuje s registrovanými účty, které jsou starší, než 2,5 roku. Takže to zkresluje počet skutečných "hráčů", je ale nesmysl tvrdit, že SL celosvětově hrají jen desítky tisíc lidí. Musíš brát v úvahu, že někteří tento svět navštěvují v invervalech např. co 2 dny, co 3 dny atd. takže se přikláním k názoru, že do SL chodí 1-2 mil. lidí. z celého světa. Dnes tě sice nic nenutí k tomu, aby ses logoval do nějakého virtuálního světa. Ale v budoucnu? Kdo ví. Když nebude práce v "reálném světě", možná budeš muset jít pracovat do virtuální reality, kdy tvůj nadřízený bude Japonec a spolupracovníci Italové a Mexičani :lol:

Co se týče internetu jako takového-v počátcích mělo jen velmi málo lidí počítač a ještě méně počítač s internetem, bylo to velmi drahé. Dnes má internet téměř každý, už funguje v chytrých telefonech, netboocích atd. A tak to bude i s virtuál.realitou. Dnes navštěvuje SL nebo Entropii jen ten, kdo na to má čas, chuť nebo výkonný stroj. Ale zítra v tomto světě může být velká část vyspělého světa, protože je to hlavně ekonomika, která tyto světy žene kupředu.
Každopádně o budoucnosti virtuál.reality rozhodnou sami uživatelé, pokud bude dostatek návštěvníků, tyto světy budou růst a rozvíjet se. Osobně jsem optimista, lidé jako Kurzweil a jiní tvrdí, že vývoj HW bude růst geometrickou řadou. Na druhé straně John Carmack tvrdí, že grafika na PC dosáhne během pár let (5-8 dle jeho tvrzení) téměř fotorealistické úrovně (v poměru např. ke CryEngine2 a 3). Když si to spojím s technologiemi jako OnLive, rostoucí rychlostí internetu, dostaneme "šanci" pro dokonalou virtuální realitu, kterou spustíme i na netbooku s procesorem Intel Atom :)

P.S.: když znáš a víš vše o virtuál.světech, nezapomeň napsat do Avatar Reality, Linden Labu a do Mindark, aby své světy zrušili, protože je to k ničemu, lidi to stejně nebaví a hraje to jen pár lidí :lol: A vůbec se tam nevydělávají milióny dolarů :)

Příspěvek 05.9.2009 19:21:01
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Blue Mars předvádí úžasnou grafiku, která je vykoupena nižší svobodou.

Čili si to zahraje méně lidí. Way to go!

V budoucnu si člověk třeba bude moci vyzkoušet motorku či auto ve virtuál.realitě, kde bude fotorealistická grafika a jízdní model bude k neroznání od naší reality, ale to je ještě daleko.

Nějaký Colin McRaye je taky už dnes propracovaný, ale ty by sis jako skutečně na základě hry s tímto propracovaným fyzikálním enginem koupil auto?? Můžeme si udělat referendum, pokud je odpověď kladná, můžeš totiž třeba zjistit, že jsi blázen.

Ale vsadím se, že autoři se budou snažit, aby jejich ukázkové produkty ve virtuálním světě vypadaly a fungovaly stejně, jako ty reálné.

No jistě, a proto reklamní fotografie čehokoliv jsou dnes tak mohutně fotošopované ;-) Nakupování přes net má svůj potenciál k využití, ale nikdo rozumný si nekoupí přes net něco, co na vlastní kůži neokusil. Na druhou stranu, na světě je plno nerozumných lidí, že ano.

Každopádně odsuzovat toto už teď chce velkou dávku demagogie :D

Až vyrosteš, tak budeš mít třeba načteno něco o tom, že podobné pokusy tu už byly a vždy selhaly. Proč asi?

takže se přikláním k názoru, že do SL chodí 1-2 mil. lidí. z celého světa.

Jsem líný si to googlovat, takže nicméně i kdybych operoval s tvým číslem, pak je to hezká cca. jedna tisícina uživatelů netu. ;-) Opravdu signifikantní počet. Mohl by jsi oponovat, že:
v počátcích mělo jen velmi málo lidí počítač a ještě méně počítač s internetem, bylo to velmi drahé.

...Ale v tomhle si i sám odpovídáš. Internet mělo málo lidí, protože to bylo drahé a mělo to málo funkcí. Nikoliv proto, že na internetu by bylo všechno obtížnější než jinde. Já se tě ptám na "A" a ty mi odpovídáš "B".

P.S.: když znáš a víš vše o virtuál.světech, nezapomeň napsat do Avatar Reality, Linden Labu a do Mindark, aby své světy zrušili, protože je to k ničemu, lidi to stejně nebaví a hraje to jen pár lidí :lol: A vůbec se tam nevydělávají milióny dolarů :)

PanAm taky svého času vydělával milióny dolarů... ;-)

Vizionáři prorokují virtuální realitu asi už patnáct let. Za tu dobu se objevil a zmizel i boom 3D brýlí, který s ní úzce souvisel. To není o tom, že jsem ignorant, to je prostě o tom, že za současného stavu technologií může skutečně jen snílek odtržený od reality doufat, že lidé začnou na netu masivně něco dělat složitěji, než doposud. ANO, pokud příjde nová technologie, může se stav věcí změnit a pokud se objeví něco jako ovládání myšlenkou, ale i v něm to bude nářez, protože myšlenky nemáme ucelené a jednotné. A především - nic z té "úžasné 3D fotorealistické jednoduché technologie budoucnosti" není v SL ani Blue Mars. To jsou jen neohrabané dema lákající na to, jak nejsou och-tak-futuristické. Za poslední rok se o SL pořádně neobjevila jediný větší zpráva v médiích, nahradil ho v noviných staromodní ale uživatelsky mnohem přístupnější Facebook.

To je jako s hlasovou komunikací nebo videotelefony. Proč je tu dnes nemáme, když technologie jim už dostačují? Není to třeba proto, že pro většinu lidí je prostě nepohodlné v přeplněné wifi kavárně (nebo i doma) nahlas říct "jdi na freefoto a najdi videa lolitek" nebo "to je ale kokotská diskuze, odešli"? Nebo proto, že pro ně není pohodlné se pro telefonát učesat a namalovat? Vizionáři jsou snílci, kteří mají občas náhodou pravdu, ale nic to nemění na tom, že jsou většinou zcela odtrženi od reality a potřeb uživatelů. Uživatelů, kteří vytvářejí potřebami trh. Pokud internet za svou dobu své existence něco ukázal, pak spíše to, že se spojuje s realitou, ne že se od ní vymezuje v nějakých 3D alter světech (MMO nepočítám, v těch se nenakupuje).

Stále jsi mi neodpověděl, proč by lidé měli začít nakupovat během desítek minut logování a chození v Second Life namísto nějakého Aukra, kde udělají totéž i z PC 486 za dvě minuty. Čekám.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 05.9.2009 19:49:44
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Tak jsem se podíval na to video s Dr. Kakem a v podstatě tam neříká nic, co bych neslyšel už před deseti lety, s tou jednou vyjímkou, že tehdy ještě neexistovala aplikace typu SL.

1) "Lidé se mohou se virtuální realitě potkávat s mluvit spolu"
Wow, fakt? Tohle dovedu pomocí ICQ, webkamery a Skype taky a nepotřebuju k tomu dvoujádro. Vlastně, bude to ještě osobnější, protože neuvidím 3D avatara, ale skutečný obraz. Skutečně revoluční...

2) "Teď mě vidíte, jak chodím na nadupadném snímači pohybu a tancuju"
Ano, Michio, vidíme, že stojíš na něčem, co by se mi do pokoje vlezlo jenom kdybych vyhodil postel z okna, co stálo několik mých platů a provozuješ aktivitu, kterou po návratu z práce nebo při online nakupování skutečně dělat nemusím. Nahradí virtuální tanec skutečný tanec? Ne, i forcefeedback dotyky nejsou reálné dotyky, stejně jako masturbace není sex.

3) "Pan A se s paní B setkat v Second Life, to je budoucnost vztahů"
Ve webové hře, na které jsem dělal několik let, se nám takhle dalo dohromady několik párů. Na základě toho mohu se stejnou logikou prohlásit, že webové hry v prohlížeči jsou budoucnost internetu...
Pokud lidé někde spolu komunikují, pak je tu vždy nějaká šance, že spolu navážou nějaký vztah, a je jedno, jestli jde o dva lidi v Second Life, Stargate Webgame, na diskotéce nebo v domově důchodců.

4) "Paní B prodává virtuální věci za skutečné peníze, mazec!"
To je taky objev starý asi od her typu Neverending Quest a Asheron's Call. Ano, od té doby se to více rozmohlo, více se proti tomu bojovalo a pár lidí na tom vydělalo velké peníze - stejně jako pár lidí vydělalo velké peníze hraním Blackjacku po netu nebo ukazováním prsou po netu. A přesto ekonomikou hýbe prodej a nákup surovin jako je ropa a zemní plyn a prodávání automobilů a levných textilií, hmatatelných věcí. Čili, někdo může na netu vydělat, ale to není žádná novinka a v celkovém pohledu to není tak revoluční, jak to na první pohled vypadá.

Pokud nepříjde nová technologie, nejsou virtuální světy lukrativní ani jednodušší, protože je snadněji zastoupí současné technologie. A SL ani Mars nové technologie prostě nevyužívají.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 05.9.2009 20:34:50
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
A SL ani Mars nové technologie prostě nevyužívají

1) Blue Mars používá nový CryEngine 2, to snad ani nemá cenu rozebírat.

A přesto ekonomikou hýbe prodej a nákup surovin jako je ropa a zemní plyn a prodávání automobilů a levných textilií, hmatatelných věcí. Čili, někdo může na netu vydělat, ale to není žádná novinka a v celkovém pohledu to není tak revoluční

2) Lidé v SL utratí průměrně 30 mil. Kč za den, zdroj:
www.secondlife.cz
K tomu rovněž snad nemá smysl něco dodávat.
Entropia-roční obrat $360 Million USD. Ano, reálnou ekonomikou hýbou jiné věci, ale dnes není možné tvrdit, že ekonomiky virtuálních světů jsou nevýznamné nebo nestojí za řeč.
3)
Tohle dovedu pomocí ICQ, webkamery a Skype taky a nepotřebuju k tomu dvoujádro.

Ano, pro komunikaci dvou lidí ideální. Pro komunikaci 15 lidí, kdy je každý z jiného koutu světa a ještě jim chci ukázat svůj 3D výtvor, silně nevyhovující. Ve virtuálním světě je možné, aby přišlo na workshop 30 lidí, kterým je předváděn produkt v reálném čase, ostatní můžou dělat poznámky a produkt je v reálném čase upravován. Nedovedu si představit, jak by tuhle situaci někdo řešil současně přes Skype+Web kameru+3D software v reálném čase :D

Na virtuální světy má každý svůj názor. Jsou lidé, kteří tvrdí, že je v životě nebudou potřebovat a že jsou zbytečné. Na druhé straně jsou lidé, kteří věří v opak. A na závěr řečnická otázka-manažeři ze společností IBM, General Motors, Toyota, Dell, Cisco Systems, Sun Microsystems, Reuters Group, Wal-Mart, Intel, American Express, Philips, Adidas pak musí být ne zrovna chytří, když investují ve virtuálních světech a podporují de facto mrtvou věc :D

Příspěvek 05.9.2009 20:55:04
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
A na závěr řečnická otázka-manažeři ze společností IBM, General Motors, Toyota, Dell, Cisco Systems, Sun Microsystems, Reuters Group, Wal-Mart, Intel, American Express, Philips, Adidas pak musí být ne zrovna chytří, když investují ve virtuálních světech a podporují de facto mrtvou věc

To je vidět, že jsi s žádným managerem velké společnosti nikdy nemluvil :lol: Rok zpátky mohli titéž lidé investovat do fakt-levných-nemovitostí... Že teď něco dělá masa ještě nemusí nutně znamenat, že to je má nějaký dlouhodobý potenciál.

Ano, pro komunikaci dvou lidí ideální. Pro komunikaci 15 lidí, kdy je každý z jiného koutu světa a ještě jim chci ukázat svůj 3D výtvor, silně nevyhovující. Ve virtuálním světě je možné, aby přišlo na workshop 30 lidí, kterým je předváděn produkt v reálném čase, ostatní můžou dělat poznámky a produkt je v reálném čase upravován. Nedovedu si představit, jak by tuhle situaci někdo řešil současně přes Skype+Web kameru+3D software v reálném čase

Na ukazování svého výtvoru mi stačí web nebo facebook. Nějaké workshopy produktů jsou skutečně mimo merit drtivé většiny uživatelů internetu, kteří na něho chodí mailovat a koukat na zprávy, youtube a porno a sem tam si něco koupí. Opakovaně popisuješ aktivity, které prostě neporovozuje většina uživatelů.

Lidé v SL utratí průměrně 30 mil. Kč za den, zdroj:
Kód:
http://www.secondlife.cz
K tomu rovněž snad nemá smysl něco dodávat.
Entropia-roční obrat $360 Million USD. Ano, reálnou ekonomikou hýbou jiné věci, ale dnes není možné tvrdit, že ekonomiky virtuálních světů jsou nevýznamné nebo nestojí za řeč.

"A přesto ekonomikou hýbe prodej a nákup surovin jako je ropa a zemní plyn a prodávání automobilů a levných textilií, hmatatelných věcí. Čili, někdo může na netu vydělat, ale to není žádná novinka a v celkovém pohledu to není tak revoluční"
Příjem ebay = 1,7 miliard dolarů. Děkuji za pokus o argument.
Nenapsal jsem, že na virtuálním světě nejde vydělat, ale s myslím, že přeceňuješ počty nul v oficiálních prohlášeních. Vydělávat se dá i na prodeji rakví, ale to není nějaké znamení toho, že se blíží konec světa, stejně tak výdělky v SL neznamenají, že brzy všichni zahodíme prohlížeče a budeme operovat jen přes virtuální realitu.

1) Blue Mars používá nový CryEngine 2, to snad ani nemá cenu rozebírat.

Buď jsi nečetl můj příspěvek, nebo jsi nepochopil, že o nějakém novém enginu v něm skutečně nemluvím...

A pořád čekám na odpověď na "proč by lidé měli začít nakupovat během desítek minut logování a chození v Second Life namísto nějakého Aukra, kde udělají totéž i z PC 486 za dvě minuty."

Btw. abych ukázal, že nejsem ignorant - dovedu si představit (a říkám to asi potřetí; evidentně mě nečteš), že nějaký omezený virtuální svět tu kdysi bude. Může se jednat, řekněme, o nějakou variaci na operační systém spojený s prohlížečem, ale bude muset být především mnohem efektivnější, než současné prohlížení netu, a to bez nějakých HW omezení. Takže zapnu počítač/telefon/notebook a hned z 3D plochy můžu sjet do internetu. Připomínalo by to spíše promakaný flash než skutečné 3D. Možná si i budu moct zatančit, nebo spíše nějaký druhá či třetí generace, která si na to zvykne - budou-li třeba nové sofistikované pohybové senzory malé jako špendlík a součástí defaultního vybavení monitoru i telefonu. Ale představa, že si jako v tom videu vlezu na nějaký talíř a na něm budu pomalu tančit, nebo že budu v 3D světě do nějaké lokace, hledajíc nějakou informaci, běžet déle než pět sekund a že to všechno půjde jen velmi omezenímu počtu lidí (dvoujádra NEJSOU standartní výbavou a ještě DLOUHO nebudou), to skutečně je k smíchu. Důležité je do nich nalákat lidi s tím, že jim centralizují prohlížení netu stejně, jako jim facebook centralizoval komunikaci a vůbec internet centralizoval média. Pointa je, že současné virtuální světy typu Second Life prostě tyhle futuristické featury ani plán nemají a jsou proto useless.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 06.9.2009 12:27:27
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Nebudu ti vyvracet tvou pravdu. Kdo bude chtít hrát Blue Mars,Entropii,WoW či Second Life, může si je dohledat a vyzkoušet. Pak se může vyjádřit, co se mu na nich líbí/nelíbí. Zmíněné světy potřebují většinou rychlý internet a BM pak silný stroj, stejně jako Entropia Universe. To brzdí zmíněné světy, ale jednou, až bude rychlejší internet a silný HW samozřejmostí, pak se možná zvýší počet uživatelů. Vidím to tak, že dnes má každý svět co nabídnout: Second Life volnost a možnost tvorby, Blue Mars možnost kochat se pěknou grafikou a Entropia Universe možnost zábavy ve futuristickém světě. Kdyby ty světy byly tak špatné a nezáživné, nikdo by je nehrál...

Příspěvek 06.9.2009 13:13:14
Van Tom Uživatelský avatar
Technical Sergeant
Technical Sergeant

Příspěvky: 407
Bydliště: okres F-M
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
v posledním score recenzovali "videobrýle", které se dají připojit na mobil (iphone, ostatní nevím, podle videovýstupu) nebo comp a člověk tak získá blízkostí u očí dojem 60' obrazovky, přestože ve skutečnosti je pouze podle rámů brýli asi tak palcové? samozřejmě má malé rozlišení podle mobilu a ne full HD které by se na 60' slušelo

shrnuto to bylo jako zábavná inovace, ale dosti nepraktická kvůli problémům s kabely a kompatibilitou

Pokud se bude pokračovat ve vývoji, snad dostaneme jednoho dne Tech jaký používali v Caprice (popřípade realnemu dojmu budou napomahat drogy přibalené v sadé; pozorně přečtěte příbalový leták)

Otázka na lorda Arcona by se hodilo uvést jaký má věk a dlouholeté zkušenosti s internetem, před 100 lety svět žasl nad Telegraní sítí spojující celý svět mnohdy rychleji než třeba dnešní e-mail poslaný pomocí seznam.cz; pokud by se v této větvi technologie pokračovalo místo větve telefonu a internetu, hráli by dnešní lidé WoWko po telegrafu a v takových padesátých letech SGWG; samozřejmě že bez 3D grafiky a volnosti pohybu, ale i tak by jim to přišlo neuvěřitelně Realne posílat příkazy a projít celý Black temple v textovém rozhraní xDD
"It stopped..." Felix GAYta, our commander, who we beliave in

Příspěvek 07.9.2009 17:07:08
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Kdyby ty světy byly tak špatné a nezáživné, nikdo by je nehrál...

Já netvrdím, že jsou špatné nebo nezábavné, já tvrdím, že minimálně v současné podobě a se současnými technologiemi není tohle budoucnost internetu. Celé, co mi je protivné, je ta idealistická hurá nálada, která pak z věcí jako SL dělá mediální nafouknuté bubliny.

A pořád jsi mi neodpověděl, proč bych měl nakupovat ve virtuální realitě a ne na webu. Možná jsi ukončil diskuzi, ale tohle mě nepřestalo zajímat. :-)
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 08.9.2009 22:25:30
arcon Airman
Airman

Příspěvky: 6
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
V současnosti jsou virtuální světy zajímavé jen pro určitou skupinu lidí, ne pro masy, protože každý svět se zaměřuje jen na určitou skupinu (např. sci-fi) nebo má určité požadavky (grafická stránka atd.). Vše bylo řečeno výše. Zároveň lidi nic nenutí do toho, aby některý ze světů vyzkoušeli nebo v něm aktivněji pobývali.
Já jsem fanda virtuálních světů a myslím, že v budoucnu bude přibývat počet lidí s tím, jak bude růst technická vyspělost lidstva. Proto to asi vidím trochu optimističtěji :wink:
Pokusím se o odpovědět na tvou druhou otázku. Dnes je samozřejmě jednodušší najít e-shop, registrovat se a objednávat zboží. I kdyby bylo možné např. ve zmíněném Blue Mars vyzkoušet nový model Porsche a pak si ho tam i objednat, značně by prořídly řady zákazníků kvůli samotným nárokům tohoto virtuál.světa (dostupnosti, připojení atd.). Navíc grafická stránka stejně jako fyzikální model by určitě neodpovídali reálným vlastnostem vozu. Takže sečteno potrženo, dnešní virtuální světy podle mě nemůžou přímo konkurovat klasickým e-shopům, i kdyby takovou možnost nabízely, protože vzhledem k celkovému počtu uživatelů internetu virtuální světy hraje velmi málo lidí, čímž by "inworld shopy" přišly o značnou část zisků.

Ale je tu jedno ale :) Většinu světového dění dnes určují nadnárodní společnosti a vlády. Pokud se to těmto subjektům bude jevit jako výhodné, můžou začít nabízet své produkty ve virtuálních světech. Ale jen v případě, že tam bude dostatečný počet uživatelů, tedy potencionálních zákazníků. Je to jako s internetem, kdysi na něm bylo jen málo firem, dnes je výjimkou ten, kdo tam není:) Takový svět by tedy měl být dostupný masám a měl by být spustitelný i na těch nejstarších počítačích. Takže vezmu v úvahu vyjádření lidí z Cryteku, Johna Carmacka a dalších o tom, že do 6-8 let bude na trhu technologie schopná zobrazit fotorealistickou grafiku (nemluvě o fyzice např. PhysX nebo Larrabee, projektu Hydra atd.). Dále se lidé z Crytek vyjádřili v tom smyslu, že funkční OnLive technologie, schopná spustit např. hru Crysis i na netboocích, bude v provozu do 5-6 let. A taky tady máme postavu jménem Ray Kurzweil, vizionáře, který předpokládá vývoj technologií (procesorů) geometrickou řadou. Když to sečtu, tak vidím do budoucna velkou šanci pro virtuální světy, které si pak spustíme i na kapesním PC. Pokud zaujmou dostatečný počet hráčů, přitáhne to také firmy.

Jako největší mínus dnešních světů vidím právě onu nedostupnost, vyšší HW požadavky a také potřebu vlastnit rychlejší internet. Pokud by např. takový Second Life disponoval jak svobodou ve všech směrech, tak dokonalou grafikou a fyzikálním modelem, pak by se mohl stát důstojným nástupcem internetu, jak ho známe dnes. Ale to je asi ještě daleko. Každopádně kdybych prognózoval např. v roce 1988 vynález jménem Internet, tak by se mi vysmál nejeden věděc s tím, že to lidi nikdy nezaujme a že je lepší setkat se osobně :D Když se podívám na uplynulých 10 let (od r. 1999), tak jsme udělali obrovský skok kupředu, proto si myslím, že za 10-15 let není nic nemožné :)

Příspěvek 13.9.2009 10:28:20
Moni Airman
Airman

Příspěvky: 18
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
jenom takový malý dotaz: jak si chceš vyzkoušet ve VR např. auto, když virtuální realita ti poskytne maximálně realistický fyzikální model ale nikdy ti neposkytne působení všech sil ( zrychlení, odstředivé síly...) a nikdy ti přesně nenasimuluje pohodlí daného vozu, nikdy nebudou stejné ovládací prvky?

Příspěvek 13.9.2009 11:24:28
Raynor Uživatelský avatar
Major General
Major General

Příspěvky: 3683
Bydliště: Hranice
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ale je tu jedno ale :) Většinu světového dění dnes určují nadnárodní společnosti a vlády. Pokud se to těmto subjektům bude jevit jako výhodné, můžou začít nabízet své produkty ve virtuálních světech. Ale jen v případě, že tam bude dostatečný počet uživatelů, tedy potencionálních zákazníků.

Jenže to je jaksi začarovaný kruh. Korporacím se to bude jevit výhodné jen pokud budou VR světy plné uživatelů. Uživatelé ale budou do VR světů chodit jenom pokud tam budou mít obchody ty korporace. Jediná větší naděje VR světů tedy je, že se stanou módní...

Každopádně kdybych prognózoval např. v roce 1988 vynález jménem Internet, tak by se mi vysmál nejeden věděc s tím, že to lidi nikdy nezaujme a že je lepší setkat se osobně :D Když se podívám na uplynulých 10 let (od r. 1999), tak jsme udělali obrovský skok

No, čili evidentně jsi nezvolil rok 1988 náhodně. Sesíťované počítače samozřejmě existovaly i před internetem, pochybuju ale, že by více jak sto let po vzniku telefonu (a tisíce let po vzniku dopisů) nějaký věděc říkal, že lepší je se stýkat osobně a proto je internet nesmysl; poněkud děláš ze skeptiků neimaginativní idioty. To bych taky mohl dělat dementy z vizionářů a házet sem ty vize, že v roce 2000 budeme mít města na Měsici, na světě bude vládnout mír a auto bude pohánet atom, nebo jak se to obskurdně v historii předpovídalo.
To je právě to, o čem jsem mluvil - internet se prosadil, protože věci zjednodušil. Zjednodušil komunikaci, zjednodušil vzdělávání, zjednodušil nakupování (a především pirátění software) - k plnému rozvinutí svého potenciálu jenom potřeboval, aby měl dost uživatelů, k čemuž prostě za dvacet let postupně a pomalu došel. Jenže mě prostě nenapadá (a stále jsem se to nedozvěděl ani od tebe), v čem komunikaci, vzdělávání či nakupování ještě víc zjednodušují současné nebo brzké VR světy, když se na ně musím nalogovat, spustit nějaký engine a pěšky si tam dojít (nebo doletět) do obchodu, ve kterém si pak neohrabaným dvourozměrným pohledem vybírám de facto totéž, co si můžu z fotky a parametrů koupit na webu. V čem je tam komunikace lepší, když vidím nějakého nízkopolygonového avatara - a přitom pomocí skype, webky, icq či facebooku můžu dělat totéž s reálnými obrázky a rychleji? A v čem je tam lepší učení? Budu si snad moct projít historickou bitvu, o které si na wikipedii jen čtu? Jednou možná ano, ale v součastnosti tam nic takového myslím není.
Ano, až bude někdy za padesát let existovat ovládání myšlenkou a dokonalá virtuální realita, pak mohou VR světy existovat. Bude stačit pomyslet "chci si koupit ten šedesátijádrový PDA do 500 euro" a bude nakoupeno. To je přirozený vývoj, který by ale existoval i bez rychlokvašek jako je Second Life. Jednodušší než ťukat na klávesnici a rozhodně jednodušší než s avatarem lozit po obchodě. Současné technologie ale VR světům brání, stejně jako technologie roku 1968 bránily tehdejšímu vzniku/rozvoji internetu.

Když jsem někdy v roce 1995 viděl reklamu na internet, věděl jsem, že na něm můžu zároveň napsat dopis, zároveň koukat na fotky NASA a zároveň číst noviny. Věděli to i moji rodičové, jenom jim prostě chyběly peníze na zakoupení tehdy drahého připojení. Když se ale dnes podívám na Second Life, tak v něm prostě žádné koulervoucí výhody proti webu nevidím, ba spíše v něm vidím krok zpátky oproti rychlému user-friendly webu.

A taky tady máme postavu jménem Ray Kurzweil, vizionáře, který předpokládá vývoj technologií (procesorů) geometrickou řadou.

To musí být, panečku, ohromný vizionář, když o technologické singularitě se ví asi tak dvacet let.

Abych přeformuloval tvrzení, kterým tenhle flamewar začal - budoucnost internetu možná je ve VR světech. Ale to je jako kdybych řekl, že budoucnost lidstva je v kolonizaci galaxie. V zásadě asi nikdo nepochybuje, že k tomu jednou nevyhnutelně dojde, pokud nevymřeme, ale je otázka, jestli se toho dožijí alespoň naši pravnuci a zda-li to budoucí lidstvo bude připomínat dnešního člověka. Dnešní "VR světy" nemají s těmi budoucími společného snad nic.
Obrázek
Nový díl SGO? Konec světa na obzoru...
SGO S1E18 INSURRECTION, part 2

Příspěvek 11.10.2009 18:49:46
micke Uživatelský avatar
Airman First Class
Airman First Class

Příspěvky: 163
Bydliště: SGC, Atlantis
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Nevíte co potřebuji mít, abyhc mohl ovládat Puddle jumper?Běžně vídám lidi co s ním létají, ale mě to nejde. :(
Zničte nepřátele a staňte se nejmocnějším goauldem v galaxii. Hrajte http://www.goauld.game.cz/

Odeslat nové téma Odpovědět na téma

Zpět na Hry

cron