Pro pokec, nebo vaše dotazy jsem vytvořila na Discordu skupinu, přidat se můžete zde: https://discord.gg/WUTta3Dqmz

Obsah fóra Kecárna Hry Mass effect 3

Mass effect 3

počítačové, konzolové, deskové a další hry

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
Příspěvek 21.3.2012 18:54:05
Skrejm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2025
Bydliště: Ostrava
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
k "Mass Effect 3: New Ending Incoming" ono by to neměl být nový konec, ale jenom nějaké vysvětlení a kdy taky Hudson říká "...že vývojáři stojí o konstruktivní kritiku, ale nebudou se podvolovat destruktivnímu a unfair nátlaku..." uvidíme v dubnu kdy se maj objevit další informace
"Science has made us gods even before we are worthy of being men." -- Jean Rostand - French biologist (1894 - 1977)

[img][http://img361.imageshack.us/img361/7331/ncis1copydk0.jpg]http://img361.imageshack.us/img361/7331/ncis1copydk0.jpg[/img]

Příspěvek 21.3.2012 18:58:02
Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Je možné, že tam prostě bude delší animačka v epilogu, ale neví se to. Dokud v dubnu neřeknou vo co go, je taky dost dobře možné, že tam toho bude více. Za deset doláčů (pokud se to bude prodávat a IMO spíše bude) by asi animačka byla pro lidi málo.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Příspěvek 21.3.2012 18:59:48
DAVE! Uživatelský avatar
Captain
Captain

Příspěvky: 1676
Bydliště: Normandy SR-2
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Jinak otázka co mají všichni proti tomu, že se Catalyst zjevuje shepardovi v podobě toho dítěte? Vždyť na tom nic není a Shepard mluví s AI. To se tam měl zjevit jako Saren nebo co?
Obrázek

Příspěvek 21.3.2012 19:03:54
Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Myslím, že kromě hromady retardů ("Blue StarKid is bullshit!") je pointa spíše v tom, že jim vadí deus ex machina postava, která tam nikdy prozatím nebyla a není možné na ni reagovat tak, jak by to někdo od Sheparda reagoval - "Strč si svoje špatné možnosti za klobouk, JÁ to vyřeším lépe!". BioWare to evidentně celé řešil tím, že vypadal jako kluk a taky na to dost foreshawovoval skrze hru (asi třikrát někdo řekne, že se vlastně neví, odkud se Reapeři vzali), ale to lidi buď ignorují nebo (v lepším případě) jim to je málo.

Na Rock Paper Shotgun se ale objevila zajímavá analýza, která říká spíše to, že nedostatečné (á la suicide mission) propojení s předchozími díly v úplném finále společně s logickými dírami a změnou hratelnosti v Citadele je de facto změna žánru, která je to, co lidi nasralo, a dle svých vkusů reagují jinak ("vadí mi konce", "vadí mi liara", "vadí mi barvy"). To je zajímavá teze, ale nevím, příjde mi příliš psychologizující.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Příspěvek 21.3.2012 19:16:45
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Shipo:
Asi myslíš "indoktrinaci" (změna přesvědčení podobná vymytí mozku) a ne intoxikaci (opilost, zfetovanost, zahlcení organismu toxiny). Lesní sny ospravedlní klidně i to, že před spaním vypil příliš kroganský whisky, nebo třeba fakt, že všichni koho kdy znal a pozná záleží životem na JEHO úspěchu proti NEPORAZITELNÝM strojům...?

"Obrovské příběhové díry"??? Příběh dával s přimhouřenýma očima celkem smysl, obzvlášť, pokud ti toleranci "nesmyslnosti" nastavila jednička a dvojka.

"Podvolení frackovi"?
PŘEKLÁDAL sis vůbec konec toho příběhu?
Má 3 zakončení, která vypadají poněkud mlhavě a bod, po který je rozhodně při sobě a bojuje, ale za kterým už je to trochu sporné - osmahnutí laserem. Fracek zastupuje reapery v podstatě, protože oni jsou JEHO nástroj. Výsledek pro reapery:

1) zničení - ztráta všeho co kdy znamenali pro galaxii, včetně zabití VŠECH ras, které byly za ty miliony let v reapery změněny prostě proto, že se neubránily. Pro reapery win???

2) Kontrola - stejný efekt jako vymytí mozku na lidi - reapeři se z nástroje s relativní volností jednání stali trochu lepšími kladivy lidstva. win reaperů?

3) syntéza - původní účel reaperů k ochraně inteligentního života před syntetiky je nahrazena syntézou organiků a syntetiků tohoto cyklu s tím, že v příštích cyklech bude případné řešení vzpoury syntetiků nových ras už na síle, která tímto krokem vznikla. Tím taky reaperům moc nepomohl a neberu to jako nějáký "podvolení" se "frackovi" a tím pádem zájmům reaperů. Naopak, je to velmi dlouhodobá starost o organiky s tím, že součastní organici dostanou "nesmrtelnost" a dokonce Joker se díky syntéze má šanci lépe spojit s EDI... Reaper win to není.

Osmahnutí a halucinace před smrtí - alternativní vysvětlení poslední návštěvy Citadely: bojuje až do konce proti reaperům a tím pádem i proti "frackovi". Žádné podvolení se frackovi ani v tomhle nevidím.

KDE se mu jako v příběhu "PODVOLIL"??? Zájem této AI je zřejmý - pokračovat v tom, jak to funguje teď, aby dokázal, že koncept jeho verze ochrany organiků je "správný". Naopak, tím, že poradil Sheppardovi u všech třech možností i JAK je udělat, evidentně "ustoupil" a "podvolil se" on Sheppardovi.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 21.3.2012 19:29:16
St0rm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2366
Bydliště: Studénka
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Mě dává největší smysl vysvětlení Legiona. Geth virtuální realita se Sheppymu jevila jako něco "povědomého" , aby se srovnal s tím, co nemůže lidská mysl pochopit. Stejné opodstatnění mám pro toho malého klučinu. Komandérovo podvědomí rozežrané mrtvými, dle snů byl kluk poslední kapka, proto vidí entitu jako toho prcka (jako zástupce všech, které ztratil) , protože jeho mozek nic jiného nepobere.

Příspěvek 21.3.2012 21:16:32
Shipo Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 12
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ultramarinus: Ne, mnohem přesnější je fyzická Intoxikace(postupná otrava, trvalé zdravotní následky "IllusiveMan", malátnost, stresové deprese, euforie "modro-zelené bezvědomí").

Vše jak si "ty" hrál je zahozeno(nelze srovnávat se zastaralou knihou nebo filmem, kde lze mít jeden konec), a poté Deus Ex(machina) nabídne:
1)Destroy - definitivní konec reaperů(100% jistota), ale genocída na ostatních -> boj i v intoxikaci -> REAPERS FAIL
2)Control - snad zotročení(pokud lze frackovi a jeho reaperům věřit) -> DELAY WIN
3)Synthesis - ze všech organiků uděláme syntetiky(reapery) -> EPIC WIN!

Podvolení: roztomilej prcek není nebezpečný -> porazil jsem reapery -> ovládám je, využiju je(roztomilej šéf reaperů říká že můžeme udělat tohle tohle a tohle), proč jsem je chtěl zničit? :hmmm:

Příspěvek 21.3.2012 22:06:29
Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Shipo, nadechni se, napočítej do deseti a příště prosím napiš příspěvek, který dává trochu smysl. Neposuzujeme hru podle tvých obskurních vizí, v nichž "indoktrinace" je totéž co intoxikace a v nichž ignoruješ řečená fakta jako spojení syntetiků a organiků, které z definice "synteze" prostě NENÍ totéž co spojení do reaperů. Taky bys nám příště mohl tvrdit, že 1+1 přece nejsou 2. Tvoje frackovité vyjadřování je horší, než nějaké nelogičnosti z BioWare.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Příspěvek 21.3.2012 23:09:23
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
To jak jsi (předtím) hrál určuje například šíři možností, které máš na výběr jako ending - buď jenom dvě - destroy a kontrol, nebo, když jsi opravdu dobrý, tak i syntézu.

Syntéza je totiž možná teprve od určitého množství war assets bodů, které jsou generovány většinou "vedlejšími" rozhodnutími v předchozích dílech a efektivními dopady morálně/pragmatických rozhodnutí z předchozích dílů. Jako "zahozené" mi to taky nepřijde.

Reapeři, ačkoliv jsou "ti zlí" představují vše co zbylo z několika MILIONů let postupného vývoje ras v mléčné dráze, včetně jejich genomu a vědomostí. Ač to není důvod proč "je šetřit", například jediný (obyčejný) reaper je mnohem více "jednotlivcem", než jednotlivý geth kdy bude, se vším všudy včetně schopnosti mít emoce (ale pravděpodobně potlačené, pokud je v rozporu s účelem reaperů).

Termín pro zhoubný a podvratný vliv reaperské technologie na ostaní druhy, používaný v ME je indoktrinace, ne intoxikace. Intoxikací se to popsat rozhodně nedá, protože jedinec který začíná upadat pod vliv reaperů není vystaven "toxinům", ale všemu možnému včetně subsonické mentální manipulace, či spontánímu růstu mechanických komponent, které zvyšují fyzickou, mentální a biotickou sílu jedince tak, aby mohl co nejlépe posloužit svým novým pánům. Jestli mi nevěříš, klidně si to přečti na ofiko wikině ME:
http://masseffect.wikia.com/wiki/Indoctrination

1) Zničení VŠECH syntetiků, nikoliv jen reaperů. TZN i ztráta (nyní už klidně "hodných") Gethů a ztráta všech ras, které kdy reapeři zkašovali a vytvořili z nich nového reapera. Nicmoc řešení, jak po straně morálky (podrazíš legiona a vyřídíš naději na pořádek, kterou síla reaperů může představovat pro galaxii) a po straně praktičnosti z dlouhodobějšího hlediska jenom vyměníš jedny "starší" roboty za nové, které někdo dřív nebo později sestrojí, ale narozdíl od Gethů a reaperů, tihle zkusí vyhubit všechen život na který kdy narazí, nejenom "inteligentní". Takže prosté posunutí problému do budoucnosti.

2) Zotročení reaperů je rovněž pro reapery fail, protože z (v podstatě) jedinců kteří mají široce popsaný cíl a mohou si určit jak "chtějí" cíle dosáhnout, uděláš tlupu vopiček na gumičce, která se bez Sheppardova přikývnutí už nikdy ani nepodrbe na oku, do ktrého jí někdo střílí. Můžeš si to představit, jako kdyby člověka, který má jeden úkol a může si ho řešit jak uzná za vhodné pokud splní pár základních parametrů někdo převelel do chemické laboratoře, kde i nejmenší možný náznak nepřesnosti, či odchylky od příkazu může vyústit úmrtím toho jednotlivce.

3) Syntéza není, že ze "všech" organiků uděláme reapery. Syntéza je spojení všech organiků a všech syntetiků (i gethů) do něčeho "mezi", aniž by se měnila podstata těl "organiků", či aniž by ztratili svobodnou vůli, nebo bylo nutné organiky "zkašovávat" jak to dělali reapeři když chtěli nějákou rasu přibrat mezi sebe. Dobře je to vidět na tom lístku v části traileru, kde na něm po syntéze prosvítají malinkaté solární buňky. Fakt, že přestanou okamžitě existovat nemoci, hladomory a přirozená smrt mezi organiky, že to původní organiky jako celek dlouhodobě stmelí tam, kde předtím byly jenom války a že zůstane možnost, že bude třeba časem možné využít schopností a síly reaperů ke konání DOBRA, je už pak jenom mizivou třešničkou na dortu. Zároveň nikde není vytesáno do skály, že je syntéza nevratná, pokud ji daný jednotlivec (organik) nechce.

Zároveň přežití posádky Normandy a existence minimálně dvou žijících lidí v podstatě tu tvojí představu, že "ze všech se stali reapeři" vyvrací ze základů (protože ze všech se zjevně reapeři nestali).

Ačkoliv reapeři v nějáké formě po této volbě zůstanou existovat a zároveň Sheppard svým výběrem naznačí že uznává existenci problému vzpour syntetiků, na který měli být reapeři odpovědí, zároveň jim zabrání v pokračování ničení celé galaxie, vraždění lidí a v těch ostatních věcech, které se mu na nich nelíbily, když se setkali poprvé.

Roztomilej prcek není nebezpečný protože vypadá jako prcek? Je to UI hologram - ostatní obrazy méně vyspělých UI vypadají jako koule. Myslíš, že jsou hrozivější, když místo k nejgigantičtější zbrani v galaxii jsou připojené (s hrozivým obrazem koule místo chlapečka) třeba k automatu na kafe?

Předpokládáš, že prcek lže o možnosti control, aby "se zachránil"? Proč by v tomhle lhal, když ti hned vedle říká, jak ho zničit (a to BEZ LHANÍ, protože to pak funguje)? Reapeři odlétnou, když dáš control, takže minimálně v krátkém horizontu o kontrole nelhal. To by udělal proto, že má rád ruskou ruletu se šancemi 50/50, až 3/6 že exne? Kdyby lhal, stačilo by mu nalhat Sheppardovi, aby podržel kabely s vysokým napětím, místo aby podržel "kontrolní"... :roll:, nemusel by to dělat tak zbytečně složitě.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 22.3.2012 07:58:42
Shipo Uživatelský avatar
Airman
Airman

Příspěvky: 12
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ray: Zvykni si že ti občas něco nedáva smysl(nemělo by ti to vadit, zdaleka nejsi mistr světa), tvůj jednovláknový nízkoúrovnový svět není jediný správný. 1=1*1 ale také 1=-1*-1(to nepobereš)
Podsouváš velké množství kidů(naivní "řečená" fakta), ignoruj a já budu tebe. OK? :wink:


Ultramarinus:
- Ano, syntéza se odemkne na 2800, ale také se na 4000 odemkne i nový destroy(body nejsou zahozené).
- Indoktrinace za to se omlouvám, je to zavedený termín používaný v ME (neseděl mi ten růst "mechanických" komponent, přístupněji se mi jevila např. intoxikace Elementem Zero)

Problémem fandů je že Catalyst byl vnesen do ME v poslední chvíli, nelze rozhodnout o jeho umyslech a jeho nelživosti. Pokud jsou jeho záměry a pouze jeho vysvětlení upřímné, tak má ME pouze nedořešený děravý konec(e).

1) Souhlasím s tebou, pokud je menší zlo pravidelně každých 50k let ničit přirozenou evoluci organiků i syntetiků, kvůli "problému" který může/nemusí vzniknout.
2) Zotročení je nejisté posunutí "fiktivního problému" do budoucnosti. Společenství reaperů se stále rozmnožuje, a tím také schvaluji potlačování vůle trilionů jednotlivců(reapeři jsou již dávno vopičky na gumičce).
3) V mlhavém závěru také není popsáno co je syntéza, můžeme pouze spekulovat a dohadovat se co vlastně vznikne(nemusí vzniknout dobro, může vzniknout cokoliv: borgové, indoktrinace, ...). :?:


Ano, předpokládám že král reaperů "naoko štěnátko" je schopen i mlžit, aby se zachránil.
Hrál jsi v ME3 nějakou misi s EDI(dr.Evou)? Proč vlastně EDI používá svůj hologram? Má ráda ruskou ruletu, se šancí 50/50?
Pokud hologram jednoduše pošle napřed, tak minimálně půlka zásahu je mimo + pravá EDI už ví kde je nepřítel. Nepřítel se navíc musí rozhodnout na koho bude střílet, i když vidí pravou EDI(nejde zamaskovat).

Proč by vlastně Catalyst nelhal? Schepparde sáhni si na to vysoké napětí(modrá), skoč si do propasti(zelená), jasně sice nás napravo můžeš zničit, ale to by jsi určitě také zničil všechny civilizace(manipulace).

Příspěvek 22.3.2012 12:19:12
Ultramarinus Uživatelský avatar
Major
Major

Příspěvky: 1970
Bydliště: McRagee
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
Ray je vysokoškolák s docela širokým rozhledem a silnou schopností abstraktních představ (konkrétně asi silnější než já, ale to je dáno i náturou). Mám podezření, že matematikou z první až druhé třídy základní školy nebude příliš ohromen protože jí pobral před nějákými dvaceti lety (plus mínus). Ačkoliv jsem se s ním v jedné dávné diskuzi hodně "rozhádal" a padala silná slova, nikdy jsem si nemyslel, že by nebyl "dost chytrý".

Ano, "destroy" má ještě dva stupně - jeden je zničení všeho na Zemi zároveň se zničením všech syntetiků v galaxii a druhé je zničení JENOM syntetiků (na to je potřeba víc bodů).

V poho, bylo jasné co jsi tím myslel, no problemo. Element zero je podle encyklopedie ME universa organikům (alespoň lidem) potenciálně nebezpečný až jedovatý, ale vystavení tomuto prvku vytvoří i u lidí (kteří k tomu jako rasa normálně vlohy nemají) biotický potenciál, který může být trénován a zvyšován vhodnými implantáty. Podobný, ale mnohem slabší (vedlejší) efekt má fetování ME drogy "rudopísku", která i "normálnímu" člověku dovolí zkusit si pohnout na dálku papírem, nebo něco podobně nenáročného.

Jak už jsem psal, kdyby cílem AI Catalyst bylo čisté přežití a pokračování v čistkách (tj v podstatě jeho ÚČEL), poslal by Shepparda lživě jako možnost "destroy", aby se dotknul dvou nechráněných kabelů s extravysokým napětím, nebo by v Citadele vypojil gravitaci a vzduch (čím by sheppard a cokoliv na Citadele bez helmy umřel/o), nebo by nedovolil otevření citadely pro vniknutí Crucible, nebo by před vstoupením Shepparda do transportního paprsku uhnul s Citadelou a tak zabránil "přijetí" Shepparda na palubu, nebo by naplnil prostory citadely husky tak moc, že by Sheppard neměl šanci,... Sečteno podtrženo, kdyby měl v té hale na rozcestí Crucible nějáký důvod "lhát", pak by se tam Sheppard v první řadě nikdy nedostal. Nemluvě o tom, že by nejspíš (kdyby lhal) ta řešení NEFUNGOVALA tak jak říkal (což fungovala, viděli jsme to, alespoň z krátkodobého hlediska).

1) Ten problém co může/nemusí vzniknout se vyskytl (tj VZNIKL, ačkoliv ne vždycky s parametrem "sejmout VŠE živé"), zatím v průběhu KAŽDÉHO cyklu. U nás to byli Gethové, Za Protheanů to podle Javika taky někdo zpískal a je zřejmé, že "vzpoury UI" jsou v ME universu naprosto "normální".

2) Jak by se mohlo společenství reaperů rozmnožovat když jsou ovládáni "duchem" Shepparda a k rozmnožování potřebují unášet (a vraždit/zkašovávat) organiky jedné vybrané rasy v poměrně velkých množstvích? Fakt, že byli repeři schopni před zotročením zareagovat na Protheanskou sabotáž Citadely, která "normálně" až do NAŠEHO cyklu sloužila jako přímé vstupní relé z místa mimo galaxii kde reapeři čekají, je zjevný. "Normálně" totiž Sovreigna SAMOSTATNĚ OPEROVAT do galaxie nikdy neposlali. Nejen že by samostatnou práci "vopička na gumičce" (tj. přirovnání k naprosto nesvéprávné VI, které musíš odsouhlasit každý krok) nedokázala, ale ani by to ty ostatní (stejně "nesvéprávné a bezduché") vopičky na gumičkách nenapadlo. Prostě by dál čekaly ve vesmíru a fakt, že už mají zpoždění se sklizní by jim vůbec divný nepřišel. Stejně tak vesmírná a pozemní taktika by "bezduchou" VI nemohla být nikdy úspěšná, protože by prostě nedokázala vymyslet vlastní "překvapení", natož reagovat na překvapivé kroky protistrany.

3) Není to tam vyloženě řečené, ale vzhledem k tomu, že je ta možnost přímo mezi zničit reapery a vládnout reaperům, beru to jako "žít vedle reaperů". Možnost borgů a indoktrinace je opět vyvrácena scénkou "havarované Normandie", kde chování a vzhled členů posádky co přežili odporuje těmto verzím. No a protože byla možnost "syntézy" aplikována (stejně jako ostatní dvě možnosti) celogalakticky, není způsob, jak by se tomu mohla posádka Normandie "vyhnout", pokud nestihla před vlnou něják zdrhnout pryč z galaxie. "Dobro" vzniknout nemusí, ale je to volba, která udělá nejmíň zla. Zároveň kombinace syntetiky a organiky celogalakticky nezpůsobí už (přímo) zničení žádné rasy. Když máš Destroy, padnou reapeři, padnou Gethi a padne (pravděpodobně) i EDI. Když dáš "Control", vymyješ mozek reaperům. Z lidstva uděláš pány galaxie s Reapery jako honicími pejsky a zbytek ufonů z Citadely (pokud rychle a vesele nepoklekne) dostane brutálně nakopno během příští vnitro organické války. Během "syntézy" jenom změníš VŠECHNY na něco, co (ex-reapeři) necítí potřebu ničit, aniž by to (i ti reapeři) ztratilo/i svoji "duši", chceš-li.

Myslím, že miliony let stará VI s inteligencí že by Holly z Červeného trpaslíka blednul závistí prostě NEPOTŘEBUJE "mlžit". Kdyby skutečně chtěla, udělala by jednu z těch věcí které jsem vypisoval nahoře a NEPOTŘEBOVALA by "nalhávat" že kontrola bude úplná, kyž nebude. Stačilo by jí říct Sheppardovi (který je z hlediska techniky na tak vysoké úrovni v podstatě v pozici opice uvnitř kokpitu stíhačky) a jenom mu říct něco jiného, co ho zabije, aniž by vůbec NÉJÁKÁ "kontrola" nad reapery byla získána a aniž by museli vzlétnout ze Země a přestat v "práci", na jedinou vteřinu.

Edi používá svůj hologram proto, aby snížila šanci zásahu sama sebe o 50%. Jde ale o to, že Crucible mohl Sheppardovi KLIDNĚ nalhat všechno a udělat to tak, aby KAŽDÁ volba znamenala pro Shepparda smrt a pro reapery Insta-win. A zajistit, že šance "zásahu" jeho samého od lidstva bude přesně 0%. Věř, že kdyby Edi tohle něják dokázala, že by na "ruskou ruletu" s chutí zapoměla.

Všechny civilizace by nezničil, jenom ty předcházející tomuto cyklu.
Jde ale o to, že stačilo, aby ho Catalyst (za předpokladu že lhal o Control a syntéze, ještě) poslal ke špatné konzoli "destroy", která po zásahu Sheppovou pistolí TAKY vybouchne (a zabije ho), ale reaperům to niják neublíží. Sheppard by to nepoznal jaká konzole je k čemu, je to naprosto cizí technologie a konzole mohou být jedna jako druhá. Catalyst by si TAKOVOU lží zajistil 100% jistotu výtězství reaperů. TAK stará a inteligentní AI TOHLE přece musela vědět... Ale vybrala si NELHAT, protože fakt, že se Sheppard dostal až do té místnosti v podstatě vyvrací základní předpoklady Catalystu a tím i hladkost existence "pojistky", jíž jsou reapeři a Catalyst sám součástí. A když by ta pojistka začala "drhnout" (čehož je Sheppard jako smítko uvnitř soukolí celkem důkazem), přestala by časem stejně fungovat.

Kdyby lhal, proč by nelhal VE VŠEM a nezajistil si dokonalou imunitu, nezávisle na rozhodnutí Shepparda? Tak PROTO (velmi pravděpodobně) nelhal v ničem.
Epitaf textové hry Universe Oddyssey



Špičkový video/military/sci-fi bonbónek všem zájemcům

Příspěvek 22.3.2012 15:30:13
Ray Uživatelský avatar
Second Lieutenant
Second Lieutenant

Příspěvky: 1139
Bydliště: Hranice, Olomouc
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Ray: Zvykni si že ti občas něco nedáva smysl(nemělo by ti to vadit, zdaleka nejsi mistr světa), tvůj jednovláknový nízkoúrovnový svět není jediný správný. 1=1*1 ale také 1=-1*-1(to nepobereš)
Podsouváš velké množství kidů(naivní "řečená" fakta), ignoruj a já budu tebe. OK?

Aha. Pokud považuješ řečená fakta za naivní, tak skutečně diskuze vykročí směrem ku větší smysluplnosti a hodnotě.
EDIT: až teď mi došlo, že slovem kidy myslíš kydy alias hovadiny. Předtím mi nějak nedocházelo, proč podsouvám "děti anglicky". Inu, možná tě to překvapí, při mé neznalosti 2-1=1, ale po "H", "CH", "K", "R", "D", "T", "N" = se v češtině obvykle píše tvrdé "y".

Ale to je jedno. Rozhodně bych neřekl, že skutečnost, že jsem "vysokoškolák se silnou schopností abstraktních představ" je nějak významně validní (vysokoškolák dlouho nebudu a znám řadu kolegů, kteří mají tuto schopnost na daleko vyšším levelu). Pointa spíše je, že studuju film a literaturu (again, jsou schopnější filmovědci). A z historie prostě víme, že v rámci vyprávění čekoliv fungují (nebo by měly fungovat, jde-li o dobře vystavěné dílo) jistá pravidla, které shrnuje naratologie. Přečti si Příběh a diskurz od Chatmana, vydal ho u nás Host. Nebo začni číst TV Tropes na tvtropes.org, kde vcelku tytéž poučky zabalané do jiných jmen řeší s MNOHA aktuálnějšími příklady. A z těchto pouček víme, že interpretovat Shepardovi finální linii jako sen/halucinaci je zkrátka nemožné, protože na to
A) nejsou ve hře žádná formální vodítka - Shepard nikdy předtím v celé trilogii neměl podobnou zkušenost, podobná hratelnost ani témata tam nikdy předtím nebyly a je krajně podezřelé, že se to tedy realizuje až na konci (podle vás). Argumenty? Jeho sen (když fakt spí na Normandy) není totéž co do fungování co tato vaše prý-halucinace - protože je v ní zpomalený stále a mizanscéna ze také zasněná stále, nikoliv jen chvíli jako na konci v ME3, tj. období než se transportuje na Citadelu.
Čili srovnáme-li to třeba se sny z Maxe Payna, tak to není tatáž realizace a vzdálené zvuky nebo zpomalení (v ME3 ve scéně zasažení než dojdeš k výtahopaprsku) jsou spíše podobné tradičnímu vykreslení "shellshock" okamžiku, kdy vojáka zasáhl nepřítel. Všimni si toho třeba v BSG S2 "Farm" když trefé Starbuck nebo v CoD: MW3 po zboření budovy v Berlíně. Abych vyjmenoval dva příklady z mnoha.
B) nejsou na to ve hře žádná narativní vodítka - to video, co jsi sem postoval, poměrně dobře propojuje motivy celé trilogie do finále. Vtip je v tom, že nikdy předtím nebylo řečeno, že by souboj o indoktrinaci Sarena, Illusive Mana nebo kohokoliv jiného probíhal skrze "halucinaci, kde prožíváme alternativní realitu" (ve smyslu, že je to věrná reprepzentace, ne Max-Paynovské pobíhání po rudých nitkých v černém prostoru nebo System Shocková VR). Pokud by předtím Saren řekl "Sovereign mě porazil v mém snu", tak by to dávalo smysl. Pokud si já pamatuju, nic takového tam nezaznělo.
To indoktrinační video třeba spojuje střihem scénu, kdy Liara v ME1 říká "You must have extraordinaly strong will." se Shepardem z ME3, který se znaveně opírá o stěnu. Tohle je typická manipulace střihem, protože v ME1 to Liara říká myslím po spojení kvůli Prothean Beacon, NIKOLIV v souvislosti s indoktrinací (oprav mě, pokud se mýlím, už je to pár let). Výsledek? Nelze to brát jako argument čekoholiv. Teoreticky samozřejmě platí, že vůle jako vůle ("will"), ale protože Mass Effect je příběh a ne realita a na indoktrinaci+Shepardovu vůli se nikdy nedělaly jakékoliv přímé narážky, opět to ukazuje, že Liařina věta a indoktrinace spolu v narativu ME vůbec nesouvisejí. Kdyby to tam BioWare dalo a KDYKOLIV předtím (vícekrát) řešilo, že Shepard by možná při svém vystavení mohl být taky pomalu indoktrinován (v ME1 to myslím chvilku někdo řešil, když se indoktrinace objevila), pak by se to obhájit možná dalo. Ale jenom pokud by na to ukazovala i prezentace obrazem a zvukem.
Znovu, kdy k něčemu takovému došlo, že by se na konci kompletně převrátilo vnímání reality? Ve hrách v System Shocku II, ale tam to bylo přiznané a nešlo o "šálení" hráče; souboj probíhat v umělé realitě. A ve filmu? Nevzpomínám si na finální propadnutí do snů, ale určitě by se našlo. Pomůžeme si tedy filmy, které jsou celé zasněné. Dej si třeba Nolanovo Memento, které PO CELOU DOBU dělá narážky na finální twist ending, popřípadě i ten Šestý smysl, který dělá totéž. Ano, nelze to v průběhu těchto filmů rozklíčovat. Jenže, ve filmu s tímto není problém, protože když se na konci ukáže, že to nebylo o tom, o čem jsme si mysleli, že to bylo, tak si film maixmálně pustíš znovu. A tím se dostáváme ke třetímu bodu.
C) nejsou na to vodítka v hratelnosti - tím se dostáváme ke třetímu bodu a to skutečnost, že "indoctrination" teorie je hrubě "nefér" vůči hráči a popírá tak základní pravidla videoher, v nichž (jak už to u všech her chodí) hráč zná pravidla a snaží se je využít ke svému prospěchu. Jinými slovy, vzhledem k tomu, že chybí narativní foreshadowingování ("Sovereign mě porazil v mém snu") i souvislá audiovizuální prezentace snu (čas je zpomalený *jen* před Citadelou, zvuky totéž) je nefér chtít po hráčích, aby tuto prý-halucinaci sami rozklíčovali při svém prvním sezení u hry (každý není jako Umberto Eco) a zvolili "tu jedinou správnou možnost destroy".
To jde ve skutečnosti MNOHEM VÍCE proti filozofii Mass Effectu s tím, že "žádné rozhodnutí není špatné, když se obhájí" než vámi kritizovaný konec. Pokud se pamatuju, za celou hru mě napadá je jedno situace, kdy došlo k tomu, že hra skrze rozhodnutí v dialozích způsobila hráčovu smrt a to byl sex s Morinth. Dát něco takového do finále trilogie, a nedat hráčovi vodítka k tomu, že šlo o sen (a dvě ze tří voleb jsou teda jako triky) je zásilnění principů hratelnosti o nejvyšším stupni, daleko větším, než narvat tam finále, "které neguje průběh série" (neneguje, viz Balial).
Je fakt, že na Citadele se dějí různé "nereálné" (ve smyslu předtím neviděné) efekty, které by "indoctrination" podporovaly. Kolem obrazovky létá černý kouř, je tam nazbytek velkých detailů na obličeje postav apod. Jenže znovu, tomuhle chybí narativní propojení s tím, jak vypadala indoktrinace v jedničce - a naopak to působí spíše (černý nepodchytitelný kouř) spíše jako tradiční efekt pro biotiku (která je modrá, ale IM ji má od reaperů = zlá černá barva).
C) a tím se dostáváme k produkční stránce věci, která tu už zazněla. Mittell říká, že se v reflexi žánrů musí taky brát v potaz, takže ji berme v potaz. Jak už zaznělo, "logické chyby" (odlétající Joker) nejsou v ničem příliš odlišné od zbytku série. V ME2 Shepard před obsazením Normandy nastupuje na raketoplán letící NIKAM, v ME1 do Citadely narazí kus Reapera a nepoškodí stavbu levelu (dekomprese a tak). Z toho se dá usuzovat, že BioWare není a nikdy nebylo magické studio plné Kaufmanů, které uvažuje nad každým pixelem a jeho sémantickou intepretací. BioWare ani nikdy netvořilo podobná narativní mystéria, jako to dělá Lost (nebo cokoliv televizního od J.J. Abramse), aby je najednou začalo dělat v samotném finále hry. ME1 i 2 jsou žánrově velmi čisté díly (a trojka vlastně taky), které se komplexitou podobají spíše Transformers než Aronofského Pí nebo Lostu. Jinými slovy, skutečnost, že kus Sovereigna v ME1 nezkořil zeď nemá smysl intepretovat tak, že ten kus "zdí prošel > Reapeři umí fázovat skrze hmotu" ale jednoduše tak že "BioWare nemělo prachy, čas a píli vymodelovat místnost znovu". Z tohoto se dostáváme do konce ME3, kde problematická realizace (která byla na počátku indoctrination teorií, nikoliv po jejím vzniku) je jednoduše produkční chyba BioWare a nikoliv sofistikovaný záměr.
D) Ergo závěr je, že indoctrination theory je jen zbožné přání, proto, že jak už jsem napsal, na ni ve hře nic neukazuje (kromě pár sympatických náhod).

Ale nakonec je celý tenhle post stejně zbytečný, protože pokud se nechceš bavit nad argumenty intepretací, hodíš sem jen nějakou povýšenou větičku, jak tomu vlastně nerozumím (protože se odvážím odporovat oh-ta-čupr-sestříhaným fanouškovským videím). Rád bych se mýlil, schopnost argumentovat pojmy a ne dojmy se ti totiž v životě bude hodit.
Už mě ty fiktivní avatary tady serou iritují...

Příspěvek 23.3.2012 12:56:18
St0rm Uživatelský avatar
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Příspěvky: 2366
Bydliště: Studénka
Pohlaví: Neuvedeno

Odpovědět s citací
 
Tak jsem právě odstřelil
Toto je spoiler!!!:
Mordina
a cítím se jako kus ho*na. :cry:

Příspěvek 23.3.2012 16:22:10
Princ Uživatelský avatar
Staff Sergeant
Staff Sergeant

Příspěvky: 365
Bydliště: Moravské Markrabství
Pohlaví: Muž

Odpovědět s citací
 
Už jsem to dohrál po čtvrté ale zatím na konci jsem měl 2 ze 3 možností fakt nevím jestli se mám dát na temnou stranu síly :rflmao:
StarGate Libertas(2.série)2x20http://ftltvshows.wordpress.com/category/stargate-libertas/1-serie-sgl/I have become your nightmare
Say good-bye to every thing

Příspěvek 23.3.2012 21:07:39
artos25977 Uživatelský avatar
Staff Sergeant
Staff Sergeant

Příspěvky: 302
Pohlaví: Neuvedeno
Odpovědět s citací
 
If you only knew the power of the dark side! xD

Odeslat nové téma Odpovědět na téma
PředchozíDalší

Zpět na Hry

cron