Po delší době není-na-psaní-chuť-ni-čas se zase vracím s pár filmama. Ať aspoň trochu připomínám studenta Filmové vědy...
MR. BROOKS
Jsem normálně dost skeptický, když někdo vytahuje, že ten či onen vysokorozpočtový film se inspiroval nějakým televizním seriálem, ale u Mr. Brooks si skutečně nelze nevšimnout, že se to celé dost podobá Dexterovi (byť vzhledem k času možná byl ovlivněn spíše knihama o Dexterovi) a kdyby seriál Dexter zrušili, skoro by se tohle dalo brát jako "Dexter po dvaceti letech". Pan Brooks je úspěšný podnikatel a milující otec, jenže je závislý. Na vraždění nevinných lidí. Ví, že je to špatné, ale i přes jeho snahy se závislost prostě občas musí projevit...
Kevin Costner hraje skutečně dobře, kromě toho tu je jeho temný vnitřní démon, který ho vždy k vraždám přemlouvá (variace na Morganovic vnitřní hlas?) zpodobněný Williamem Hurtem. Když zmíním, že je tu i drsná fuckující policistka, která vyšetřuje masové vrahy a jeden z nich (nikoliv Brooks) na ni má pifku - a že ji doprovází černý detektiv s KLOBOUKEM - tak to vážně začíná trochu smrdět. Nicméně, i kdyby scénář nebyl inspirovaný Dexterem, tak by nebyl moc dobrý. Fuckující detektivka (Demi Moore) je opravdu hodně divná postava, a teda v realitě se dějí divné věci, ale nemyslím, že zase TAK divné, aby sexy drsná multimilionářka honila ve volném čase masové vrahy (což kontrastuje s relativně uvěřitelným příběhem Brookse). Což není jediný problém děje, z nějakého důvodu je tu i druhý masový vrah, padawan Brookse a všichni čtyři se tak nějak podivně občas potkávají, mno...
I s tím je ale Mr. Brooks koukatelný film a minimálně stojí za zhlédnutí proto, aby jste si připomněli, že Kevin Costner ještě pořád žije.
3/5
RESTART
Chudí studenti, kteří nemají na lístek do kina na Normal, se mohou alespoň udržet v kurzu s minulým filmem Juliuse Ševčíka. Jeho debut Restart je totiž také podobně vizuálně vypulírovaný, a (prý) má i dost podobné problémy s dějem a postavama. Na aprílovou noc se dívka Sylvie rozhodne vystřelit si ze svého milého a zavolá mu, že spí s jeho bratrem. A pak sledujeme, jako Sylva milého dalších třicet hodin nahání, protože mu to chce vysvětlit, popřípadě sledujeme její myšlenkové procesy, představy a fantazie, čili ne všechny scény se skutečně staly. Ano, tak trochu Lola běží o život all over again.
Julius Ševčík je bezpochyby český Tony Scott a Restart se vyplatí vidět právě kvůli vizuální stránce. Kamera pořád nějak cuká, co chvíli se mění filtry a stříhá se jako o život. S čím má zřejmě Ševčík dosti problémy, jsou postavy a děj. Zatímco úvodní vtípek se ještě dá ustát, většina soudných lidí bude mít asi problém pochopit, proč Sylva všechno dělá tak hrozně komplikovaně a jenom svůj problém zvětšuje a zvětšuje. Kara Thrace je proti ní prvotřídně napsaná a dokonale pochopitelná postava, zvláště, když srovnáme konec filmu. A navíc, v Karamazových vypadala její představitelka Lenka Krobotova mnohem více sexy.
Objektivně je tenhle film dost otřesný, ale díky tomu, že vás nejvíce nasere až konec, a díky tomu, že se mu příběhovou prázdnost daří po celou dobu VELMI ÚSPĚŠNĚ maskovat - a taky díky tomu, jak vyjímečný je vizuálně na české scéně - se prostě musí doporučit dále.
4/5 v průběhu filmu
2/5 po dokoukání