Tohle jsme řešili s Balialem už kdysi před dvěma lety v tématu jestli jde SG hyperpohon rušit (resp. musí-li být rušen, aby SG vypadalo jak vypadá). IMO je to tady k Plánu ale dost OT.
Jj, v BSG čistě stačí rozhodit parametry FTL
To jako, že ty skoky jsou rychlý 10 km/s (Jo jistě to je úplná krávovina) nebo že maximální rychlost galacticy může být před skokem vzhledem k jádru galaxie 10 km/s
Jsou dvě fyzikální možnosti:
1) letíš nějakou rychlostí a po skoku ji stále máš (čili máš zachovanou chybnost
2) po skoku se vrátíš do klidového stavu (to by vyústilo ve smrt posídky....)
jenomže pak by loď stačilo urychlit na třeba 500km/s pomocí gravitačního praku a skočit nad kolonie, pak by byla obrana protitomuto útoku nemožná
proto musíš stanovit nějakou maximální "rychlost" kterou se můžeš pohybovat ze směru "doskoku"...skočíš a máš maximálně 10km/s ke galaktickému jádru
....a třeba v případě útoku na kolonie bys skákal do cesty planetám, jak rotují kolem slunce (země má 30km/s)
navíc kdyby to bylo jinak, tak by opět události "33" nefungovaly, protože urychlené raidery by flotilu jednoduše zastihly koncentrovaným útokem a byl by konec (to Ray - hvězd bylo po cestě dost, takže ta rychlost se dala nabrat, mohl yuvolnit půlku raiderů a ty by postupně nabíraly rychlost kolem různých hvězd)....vždycky by byl konec......
Jsme pěkně OT, ale na drugou stranu tu máme plodnou diskuzi.


